1 Katherina Luce Hunter
ik hoor mijn wekker al gaan en kom langzaam mijn bed uit. ik heb geen zin in vandaag, maar naar school gaan is verplicht dus ik moet wel. ik loop voorzichtig naar mijn inloopkast en kijk naar mijn kleren. het meeste is donker, maar dat draag ik meestal 's nachts. ik pak een zwart topje met een donkere spijkerbroek dan kijk ik naar mijn schoenen, ik heb alleen maar sneakers. ik doe dezelfde aan die ik altijd aan doe naar school. ik pak mijn tas en loop naar beneden en zie mijn vader aan de ontbijt tafel zitten. hij heeft mij nog niet gezien en ik weet dat zodra hij mij wel ziet hij weg loopt. ik laat mijn tas uit mijn handen vallen en zie mijn vader opkijken. hij pakt zijn kopje koffie en de krant en loopt weg precies zoals ik voorspelde. eerst snapte ik niet waarom mijn ouders zo deden en nu wel, ik lijk gewoon te veel op Lucas zelfs mijn tweede naam lijkt op zijn naam. ik kijk in de koelkast en vindt iets eetbaars, ik eet het gelijk op en loop daarna weg uit de keuken. ik zie dat mijn fiets nog buiten staat maar als ik op mijn klok kijk zie ik dat ik nog genoeg tijd heb en begin dus met lopen. op school zit ik in de klas met mijn beste vriendin en hebben we de grootste lol samen. maandag het eerste uur hebben we biologie en zij is er nog niet als ik in de klas kom. ik ga meteen achterin zitten op mijn standaard plekje en haal mijn mobiel uit mijn broekzak. ik zie dat ik een nieuw berichtje heb en lees het meteen.
heey sgat,
ik kan niet naar school komen vandaag, ik ben kotsmisselijk en ben heel erg moe. mijn moeder laat me niet eens mijn bed uitkomen! ik hoop dat het niet erg is, je moet nu wel de hele tijd alleen zitten. sorry daarvoor, ik maak het goed als ik er weer ben.
doeidoei Xx Saskia
lekker dan zeven uur in mijn eentje doorbrengen op school! dit wordt dus een lange dag. ik ben veelte druk bezig om te merken dat de bel gaat en gelijk met de bel een jongen de klas in komt. ik merk pas iets als de leraar zegt:
"ga maar naast Katherina zitten."
ik kijk op en zie alle meiden in de klas boos naar bij kijken, de jongen die naast mij moet gaan zitten is knap zonder enige twijfel. het duurt niet lang voordat de andere meiden beseffen naast wie ze de jongen hebben gezet en hun boze blikken veranderen gelijk, ze hebben nu medelijden met hem. de jongen loopt naar mij toen en gaat naast mij zitten. ik kijk naar zijn zwarte haren en zijn groene ogen. hij is in een woord knap. hij draagt een normaal T-shirt en een gewone spijkerbroek. hij kijkt mij aan en steekt zijn hand uit
"hoi, ik ben Wiliam."
ik kijk nog eens naar zijn handen en schud die.
"ik ben Luce, aangenaam kennis te maken."
ik hoor de leraar door de klas heen schreeuwen
"Katherina doe dat maar in je vrije tijd!"
ik kan een glimlach niet onderdrukken als ik zogenaamd begin met opletten. ik voel mijn mobiel trillen en zie net dat ik vergeten ben om hem terug te stoppen in mijn broekzak. ik kijk snel even wat er is en zie dat ik alweer een sms'je heb. ik kijk naar de leraar maar die is alweer bezig met iets anders. ik open het sms'je en zie dat het van Saksia is.
ik heb gehoord dat er een nieuwe jongen op school zit geef me alle details zodra je kan. ik ben nieuwsgierig, waarom moet ik net vandaag ziek worden. ik hoop voor je dat je hem even ziet en anders moet je hem opzoeken van mij. jij weet toch wie er allemaal op onze school zitten dus moet jij makkelijk de nieuwe jongen vinden. owh en hoe is biologie? hoop dat het niet te saai is.
Xx Saskia
ik vergeet deze keer niet mijn mobiel in mijn broekzak te doen en ik kijk naast me en zie de jongen genaamd Wiliam naar mij kijken. ik wil wel een antwoord naar Saskia sturen maar ben bang dat hij mee kan lezen, dus dat zou ik later moeten doen. ik zie dat hij geen boeken heeft en ik doe mijn biologie boek voor het eerst die dag open. ik zorg dat ik de goede bladzijde heb en leg mijn boek in het midden. ik begin ook maar eens met het opletten tijdens de les, maar ben al snel afgeleid. ik voel mijn mobiel alweer trillen en haal hem voorzichtig uit mijn broekzak. alweer een sms'je.
hooi,
er is een nieuwe familie in de stad en jij moet ze uitschakelen. het zijn vampiers en we weten nog niet of ze mensen bloed drinken. owh schakel ze niet uit als ze geen mensen bloed drinken door ze te bijten. je moet gelijk beginnen en zodra je informatie hebt moet je het naar dit nummer sturen,succes.
ik kijk naar de nieuwe jongen en kijk naar zijn perfectie en weet het niet zeker. is hij echt een vampier? of zijn er twee nieuwe families? de bel die onderbreekt mijn gedachtes en zorgt dat ik naar de volgende les ga.
Er zijn nog geen reacties.