Het afscheid - District 7
Even later zit ik in het huis van de burgemeester. Ik moet wachten tot ik wordt opgehaald en dan gaan we met de trein naar het Capitool.
De dubbele deuren zwaaien open en mijn ouders, broertje en zusje stormen binnen. "Jullie hebben vijf minuten." Zegt een norse vredebewaker. Mijn moeder vliegt me om mijn nek en beeft een klein beetje. Mijn vader heeft vochtige ogen, mijn broertje heeft nu duidelijk hard gehuild want zijn ogen zijn rood en dik en mijn zusje kijkt me geschrokken aan. Ik knuffel mijn moeder terug en geef er daarna een aan mijn vader en broertje. Als laatst til ik May, mijn zusje op. "Geen zorgen May, ik kom voor je terug." Zeg ik met een beverige stem. Ik zet mijn zusje weer neer en ik zet mijn broertje op schoot en ga op een met fluweel beklede stoel zitten.
"Thomas, zorg dat mama en papa niet instorten oké?" Ze kijken me allebij schuld bewust aan. Ze weten allebij dat het gaat gebeuren als niemand ze tegen houdt. "Alex..." Zucht mijn vader. "Pap, let op ze. Niet meer werken dan nodig is, blijf bij ze. Vooral bij Thomas." Hij knikt en we geven elkaar net allemaal een knuffel voordat de deuren open vliegen. Mijn vader haalt nog snel de borst ketting van May haar nek af. Hij duwt het in mijn hand en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Succes beertje!" Zegt hij en er loopt een traan over zijn wang.
"Ik kom terug! Schreeuw ik nog en dan worden de deuren dicht gedaan.
Ik kijk naar de lange ketting in mijn hand. Er hangt een beertje aan met een klokje in zijn buik. Ik hoop dat het Capitool dit goedkeurt als districts aandenken.
Dan gaan de deuren weer open. Ik hang de ketting snel om mijn nek en ik loop naar buiten waar 4 vredebewakers en Edward staan. Ik geef hem mijn vuilste blik en trap "perongeluk" op zijn hiel waarna hij zijn hand dreigend de lucht in gooit maar meteen tegen de muur aan wordt gedrukt door de vredebewakers die hem er op wijzen dat je niet voordat je in de Arena bent mag vechten met je mede-tributen.
Ik wordt even later in een auto geduwt. Ik schrik als hij begint te rijden. Ik heb nog nooit in een auto gezeten...
Er zijn nog geen reacties.