Aflevering 5 opdracht 1
'Welkom in Adventureland kandidaten, hier kan de archeloog zich helemaal uitleven. Ga je liever op avontuur met Indiana Jones of met kapitaan Haak, dat kan allemaal hier in Adventureland. In het jaar 2000 werd in Disneyland het fastpass systeem ingevoerd. Om de wachtrijen korter te maken kun je van deze gratis fastpass gebruik maken. Je haalt een kaartje en dan kun je op een specifiek tijdstip terugkomen en dan een deel van de wachtrij overslaan. De eerste 3 attracties die dit systeem hadden waren Space Mountain later Space Mountain mission 2, Peter's Pan Flight en Indiana Jones et le temple du peril. Deze attractie waar de opdracht uitgevoerd werd is 1 van de meest veranderde attracties. De attractie opende in 1993 en was meteen een hit. Ze wouden de wachtrijen korter maken vandaar dat ze de onder andere de fastpass ingevoerd hebben, ze hebben de treintjes uitgebreid ipv 8 mensen kunnen er nu 12 mensen in en dan is er nog iets om het extra spannend te maken draaiden ze de treintjes en ging alles achteruit. Dat hebben ze in 2004 weer teruggedraaid waarom is nooit bekend. Hier speelt aflevering 5 zich af. In dit gedeelte tot aan het piratenschip en de attractie Pirates of the Carribean zijn 4 fastpass tickets verstopt voor de attractie Indiana Jones de 4 personen die deze tickets als eerste vinden zitten in aflevering 6 en komen steeds dichterbij bij het miljoen. De laatste 2 zitten dus in de gevarenzone. Klaar en start'.
Iedereen ging weg, Morten en Pieter-Bas renden richting Pirates of the Carribean. Nahini en Irena zochten naar het piratenschip van kapitaan haak. Terwijl Sofia heel stiekem deed en naar het winkeltje liep. Toen ze zag dat Fleur naar het restaurant liep, rende zij snel de wachtrij in van Indiana Jones. Nahini had het piratenschip van kapitaan haak gevonden en tot haar grote verbazing zag ze een fastpass in de hoogste mast. Ze had hoogtevrees en wou er niet inklimmen. Toen kwam Irena eraan, Nahini kreeg meteen een boost en klom in 1 keer de mast in en had de eerste fastpass ticket bemachtigd. Sofia had ondertussen de wachtrij onderzocht en kwam niks tegen totdat ze bij het station kwam en een ticket zag bij de uitgang ze moest dus over de achtbaan heen. Ze wou door het karretje stappen maar een castmember duwde haar terug en deed de gordel naar beneden en voordat ze het wist was ze opweg om de achtbaanrit af te leggen. Ze gilde de longen uit haar lijf en haar gezicht werd helemaal rood. Maar ze heeft het overleefd en dus pakte zij half misselijk de 2e fastpassticket en zat ook in de 6e aflevering.
Er waren nog 2 fastpasstickets over, nadat Irena net mis greep liep ze opweg naar de grotten van Adventure Isle. Helemaal naar boven totdat ze het skelethoofd in klom(een grot in vorm van een skelethoofd) en zag een fastpass tickets ook Irena zat in de volgende aflevering. Morten en Pieter-Bas kwamen er algauw achter dat er niks te vinden was in Pirates of the Carribean en dus moesten ze snel opzoek naar iets nieuws. Fleur was ondertussen aangekomen in de keuken van restaurant Outpost ze keek naar de koks ondertussen opzoek naar de ticket ze kon niks vinden en liep naar de bar en toen zag ze het, de laatse ticket het lag gewoon op de bar. Ze sloeg zichzelf voor haar hoofd hoe heeft ze dat niet kunnen zien echt stom. De opdracht was afgelopen, Marc sprak met de deelnemers.
'Beste kandidaten dit was een leuke opdracht jullie zien er afgepeigerd uit. Maar ik heb hier de uitslag de 4 personen die door zijn: Nahini, Sofia, Irena en Fleur. Helaas Morten en Pieter-Bas jullie moeten naar de gevarenzone. En de rest gefelicteerd met het behalen van aflevering 6'.
'Morten zit nu voor de 2e keer op rij in de gevarenzone terwijl Pieter-Bas nog nooit een gevarenzone opdracht gedaan heeft zal hem dat de kop kosten we zien het binnenkort in de Aflevering 5 de Gevarenzone van Expeditie Disneyland seizoen 2'.
Reageer (1)
spannend snel verder
1 decennium geleden