Foto bij OO4 || Creep - part 1

OO4
Creep - part 1


Ik kreunde luid toen mijn radiowekker aansprong.
‘Ik wil niet!’ riep ik tegen niemand in het bijzonder.
Ik trok mijn dekbed over mijn hoofd en probeerde het harde gepiep van mijn wekker te negeren. Na een halve minuut gooide ik gefrustreerd mijn dekbed van me af en ging rechtop in mijn bed zitten. Ik zette mijn wekker uit en zuchtte even diep.
Toen stapte ik mijn bed uit en pakte een schoon setje ondergoed uit de kast. Ik liep de gang op naar de badkamer. Ik voelde aan de deur, hij zat op slot.
‘Dylan!’ riep ik en ik beukte op de badkamerdeur. ‘Opschieten.’
Achter de badkamerdeur bleef het stil.
‘Dylan!’ ik klopte weer op de deur.
Toen klonk het geluid van de douche die aansprong.
‘Dylan! Moet je nu nog beginnen met douchen?!’ riep ik kwaad.
De badkamerdeur zwaaide open en mijn één jaar oudere broer keek me lachend aan. Het droeg alleen een handdoek en het water druppelde over zijn lichaam.
‘Nee hoor sis, ik dacht ik zet de douche al vast voor je aan.’
Ik draaide met mijn ogen. ‘Sinds wanneer zijn we zo attent?’
Dylan haalde lachend zijn schouders op. Ik duwde hem aan de kant en liep de badkamer in. ‘Je moet je eens leren afdrogen!’ riep ik hem na.
Ik legde mijn ondergoedsetje op de wastafel en trok mijn pyjama uit. Toen stapte ik onder de hete stralen van de douche.
Ik sloot mijn ogen terwijl ik shampoo in mijn haar masseerde en ik dacht aan wat Valerie gisteren allemaal had gezegd.

‘Je hebt scheikunde toch?’
‘Ja?’
‘Moeten jullie binnenkort een proef doen, met labpartners?’
‘Ja’ zei ik. ‘Maar wat heeft dat er mee te maken?’
‘Mogen jullie zelf partners kiezen?’
Ik knikte. Valerie’s glimlach werd breder.
‘Oké Juul. Jouw volgende labpartner wordt Matthew Green.’
Ik schoot in de lach. ‘Je maakt een grapje?’
Maar Valerie’s blik was bloedserieus.
Matthew. De jongen waar ik een kwartier geleden tegenaan gebotst was in de gang.
‘Dus dit is jouw geweldige opdracht?’ vroeg ik sarcastisch. ‘Je zei dat jouw plan ervoor zou zorgen dat het officieel werd tussen Sean en mij. Ik zie niet in hoe labpartners worden met de grootste creep van de school daarvoor kan zorgen!’ Ik was ondertussen aardig geirriteerd. Ik had totaal geen zin in dit stomme spelletje van Valerie.
‘Doe niet zo hysterisch Julia. Als je me eerst eens uit liet praten.’
De deur ging open en er kwam een meisje uit de eerste klas binnen. Ze naar mij en toen naar Valerie. Daar schrok ze duidelijk van. Toen ik naar Valerie keek zag ik waarom. Valerie keek met een boze blik naar meisje en gebaarde dat ze op moest rotten.
‘Oh… eh..’ stamelde ze en ze kleurde rood. Snel deed ze een paar stappen naar achter zodat ze de wc weer uit was en sloot de deur.
Valerie keerde zich weer tot mij.
‘Goed. Kijk Juul, ik zou dit nooit hebben bedacht als ik niet dacht dat je er beter van werd. Stel, je wordt labpartners met Matthew, dan wordt Sean jaloers.’
‘Hoezo zou Sean jaloers zijn?’
‘Omdat jij, zijn soon-to-be-girlfriend, omgaat met de jongen aan wie hij de grootste hekel heeft en hij dan alles zal proberen om jou bij hem weg te houden. Bijvoorbeeld door jou officieel zijn vriendin te maken.’
Het was waar dat Sean een grote hekel aan Matthew had. In de tweede klas had Sean een keer tegen Matthew gezegd dat hij eruit zag als een drugsverslaafde. Matthew was compleet door het lint gegaan en had op Sean ingebeukt. De volgende dag kwam Sean op school met een blauw oog en een gebroken pols. Matthew werd twee weken geschorst. Sindsdien heeft Sean een grote afkeer van Matthew, waarschijnlijk ook omdat Matthew een van de weinige was die tegen Sean in durfde te gaan.
‘Ik weet het niet..’ zei ik aarzelend. Er zat enige logica in het plan van Valerie. Als Sean echt zo reageren als Valerie zei dan zou het het waard zijn. Maar als dat niet zo was dan zat ik met Matthew als labpartner opgescheept.
‘Als het je lukt dan trakteer ik op een avond uit’ zei Valerie. ‘Dus, doe je het?’
Ik opende mijn mond om antwoord te geven maar op dat moment klonk de bel. De pauze was voorbij.
‘Dus..’ zei Valerie.
Ik haalde mijn schouders op.
‘Durf je niet?’ vroeg Valerie.
‘Jawel’ zei ik.
‘Nou dan. Wat heb je te verliezen?’
‘Ik denk er over na’ zei ik en liep de toiletten uit.

Reageer (5)

  • Wynter

    Je schrijft echt zo geweldig D:
    Ikwilmeer! <3

    1 decennium geleden
  • Semantiek

    *leest*:'De volgende dag kwam Sean op school met een blauw oog en een gebroken pols. Matthew werd twee weken geschorst.'
    reactie: O_____________________________________________O

    1 decennium geleden
  • FollowDreams

    Snel verder! (:

    1 decennium geleden
  • Alissaatje

    0_o Neem de weddenschap aan(duivel):9~

    Snel verder(flower)(dance)

    1 decennium geleden
  • Lumoure

    Hmm..
    Snel verder x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen