Foto bij 27. Revenge, M

POV
Mark again

Ik word hier gek! Alsof ik nog niet genoeg aan m'n hoofd had! Dit kan er ook nog wel bij, een dagboek van iemand die zowel mijn moeder als die van Felix kan zijn... Hoe leuk is dat, als je ook nog opgesloten zit in een kamer die als enige bron van voeding, een kraan heeft?!
Ik spring weer overeind, een woede maakt zich van me meester. Ik geef een paar flinke trappen tegen het bed, en val meteen weer op mijn knieën op de grond. Ik pak mijn voet vast, het zo zacht ogende bed is dus van ijzer. De pijn maakt me alleen nog maar kwader, ik begin te schelden. Schelden lost niets op, zeggen ze wel eens hier. Mij helpt het wel, ik kalmeer een beetje. Dan schiet ik weer overeind, de iPod! Die ligt hier natuurlijk nog!
Ik gris hem van het bureau, zet het volume op zijn hardst en druk op het kleine schermpje. Shuffle. Ik plof weer terug op mijn plekje in de vensterbank. Zet wat kussens recht. Terwijl de muziek de meeste gedachten uit mijn hoofd verdrijft, staar ik uit het raam. De lucht is bewolkt, er hangt wat nevel boven het land. Ik zucht. Er schiet een beeld door mijn hoofd, een roodharig meisje tegen een witte achtergrond. Op haar wang zit een kras, haar haar zit door de war maar ze ligt er zó stil en vredig bij dat het net is of ze slaapt. Francisca! Een pijnscheut gaat door mijn buik (of maag, het is ergens in die buurt). Ik grijp naar een kussen. Duw het in mijn gezicht. Dan barst ik in snikken uit. Ik merk dat mijn schouders schokken. Ik kijk op, zie mijn spiegelbeeld in de ruit en schrik. Mijn gezicht is rood, de huid rondom mijn ogen het ergst. Ik heb gewoon zitten huilen... Mijn wangen beginnen te gloeien, huilen. Ik. Hoe kan ik? Haat vermengt zich met de rest van de emoties. Onder andere verdriet, eenzaamheid, wanhoop... Ik wist niet dat er zóveel verschillende emoties bestonden. Even wint mijn verbazing en vergeet ik alles wat ik zojuist dacht.
Het valt me nu op dat er een nieuw nummer is begonnen. Het is anders, een andere muziekstijl dan de rest op de iPod. Verwonderd luister ik beter, het is zeker niet slecht. Hoewel ik dat andere beter vond. http://www.youtube.com/watch?v=WBupwW7RZWo Ik ontgrendel de iPod, lees wat er op het schermpje staat en vergrendel hem weer. Ik leg het kussen, waar natte plekken op zitten op de plaats waar mijn ogen waren, weer terug. Ontspan mijn schouders en leun met mijn hoofd naar achteren. Ik bestudeer het plafond. Langzaam ontspan ik.

Reageer (1)

  • Imperi0

    ik ken dat nummer xD
    en hij is zielig
    zou hij zometeen ontdekken wat zijn gave is?
    omdat hij ze boos is met nog meer emotie's (verliefdheid)
    dat nummer maakt je inderdaad rustig
    mhh
    welke sukkel trapt er nou tegen een bed -.-
    een heel schattig sukkeltje

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen