Verenon
ik benadruk: dit is ABSOLUUT niet compleet en wat er staat is vaak niet afgerond of nagekeken.
Het land Verenon
Dit land is vernoemd naar Verenon Kadevan, de eerste magiër in mensenheugenis.
De spiegel
Deze is eeuwen geleden, ongeveer 750 jaar geleden ontstaan. Helaas is alle kennes hierover in de laatste eeuwen verloren gegaan, of onherkenbaar verandert. Wat de Herasu of de Herrenen ook geloven wat ik hier vertel is de waarheid, wat er is gebeurt en hoe de spiegel is ontstaan. Hoe graag ik ook alle mythes, legenden en volksverhalen die hierover zijn ontstaan, ik doe dit niet. Dit komt doordat er simpel weg te veel verschillende verhalen de ronde doen.
Voordat de spiegel werd gecreëerd had bijna iedereen magie in zich. Met deze magie kon men doen wat ze maar wilden. Ze konden er net zo veel mee doen als hun fantasie en de energie om hen heen ze toeliet.
Maar magiërs trouwden met gewone mensen. De kinderen die hieruit kwamen hadden altijd maar een kracht. Zij konden niet langer alles doen wat ze wilden maar bijvoorbeeld alleen dingen laten vliegen, of planten laten groeien. Hierdoor ontstond er onenigheid tussen de magiërs, doordat sommige van hun niet wilden dat het leven zoals het was veranderde, en de halflingen, zoals ze genoemd werden, een schande vonden.
Uiteindelijk werden deze halflingen allemaal naar een deel van het land verbannen, waarna meer dan de helft van de magiërs zich opofferden om de spiegel te creëeren. Je kunt de spiegel niet zien, maar wie het passeert komt nooit meer terug. Het wordt de spiegel genoemd omdat het het land vanwaar ernaar gekeken wordt reflecteert, maar alleen het land. Je zult in de spiegel nooit een dorp, dier of mens zien.
De rede dat zoveel magiërs hiervoor het leven hebben gegeven is zodat er niet meer genoeg magiërs zouden zijn om de energie te kunnen verzamelen om de spiegel weer af te breken.
De spiegel is in zichzelf een enorm energie veld waar je op geen manier overheen of onderdoor kan. Wat de magiërs uit dat verre verleden niet hadden zien aan komen, was het klimaat verschil dat dit enorme energieschild met zich mee bracht. Omdat het uit pure energie bestaat en energie op raakt, moet het zichzelf oneindig opnieuw voedden. Het resultaat hiervan was, dat het in het land van de halflingen extreem koud werd en in het gebied van de magieloze mensen en de magiërs tropisch warm.
Het woud
verleden of “de oude tijd”
Dit was vroeger het gebied van de Magiërs. Na het ontstaan van de spiegel voelden vele van de magiërs zich verslagen door het verlies van hun kinderen. Er werden strenge nieuwe regels opgesteld. Als er een halfling werd gevonden zou deze, net als de ouders worden geëxecuteerd.
Door deze regeling groeiden magiërs en niet magiërs snel uit elkaar. Nieuwe generaties magiërs voelden zich superieur over het “volk” en gingen steeds meer hun eigen krach met elkaar vergelijken. Dit liep uit tot een vreselijke oorloch waarin bijna iedere magiër voor zichzelf vocht. Het resultaat: Hun eigen krachten stegen hun naar hun bol, tot ze elkaar uiteindelijk tot de laatste magiër hebben uitgeroeid.
Heden
Laddan, Merdan en Goldan zijn de drie gote meren.
Hij is een hoge (namen? Hallar, Álan, Médo) - Er bestaat hier een rangschikking, van de zwakste tot de sterkste. Deze wordt in het dagelijks leven gevormd doordat men hun sterkste kant laat zien. De beste jager, sterkste vechter etc. krijgen meer aanzien. De vier Hogen zijn de beste en zijn zodoende de leiders van een gebied. Het gebied waarover ze heersen verschilt vaak door strijd tussen de verschillende clans. Als een groep overwint is het zelfs niet vreemd als mensen van de verliezende Groep naar de nieuwe gaan. Als zij dit doen komen ze vanzelf onderaan de … rangschikking te staan waarna ze zich net als ieder ander omhoog kunnen werken. Vrouwen en mannen worden beiden in deze rangschikking opgenomen, hoewel het bij bijna alle groepen voor een vrouw verboden is om een Hoge te worden.
De Groepen hebben door hun vele en vaak grote veranderingen zelden een individuele naam. Als een Groep dit wel heeft is dit vaak maar van korte duur, doordat de Groep van leider verandert of gedeeltelijk of helemaal verslagen wordt.
Het eis
Dit is het gebied waar tegenwoordig de halflingen wonnen. Hoewel zei zich zo al lang niet meer noemen. Ze wonen in Hulu's. Dit zijn een soort stammen of dorpen, bestaand uit mensen met allemaal de zelfde eigenschap. Het gebeurt af en toe dat er in een Hulu een kind wordt geboren dat iets anders kan. Wanneer dit bij het kind wordt ontdekt wordt het verstoten en is het niet langer welkom. Bestaat er een Hulu met mensen met die eigenschap, dan wordt het kind daar meteen in opgenomen, maar bestaat dit niet dan is het op zichzelf aangewezen.
Reageer (2)
Dankje en dat hoop ik ook.
1 decennium geleden-voordat ik begin te beoordelen: Ik vind het heel jammer voor je dat je het niet af hebt, hierdoor kun je veel punten mislopen. Toch zal ik hem eerlijk beoordelen. Sorry.
1 decennium geledenHopelijk gaat het met de volgende opdrachten beter..