Opdracht 2 - beoordelingen DrayMalfoy
Burlington:
Er zit zeker vooruitgang in en je hebt in ieder geval al het advies opgevolgd. Er zitten nog steeds enkele foutjes in, zoals dat Until A; ik snap niet helemaal wat dat er doet, en ja, oké, USA, dat snap ik, alleen het staat zo raar.
Verder vind ik dat je - je goed aan de opdracht hebt gehouden en dat je duidelijk dingen van de Verenigde Staten er in hebt verwerkt.
Als je - je op deze manier blijft ontwikkelen, kom je uiteindelijk erg ver bij gedichtenwedstrijden.
Cijfer: 8
Yoda:
Dit was het vertellen over een land zonder cliché de omgeving te vertellen of iets dergelijks, nee, je hebt mythologie gebruikt. Het is al met al een mooi gedicht, alleen velen malen moeilijker om te lezen dan je vorige gedicht.
Woordkeuze binnen het Engels was prachtig, dat zeker wel, alleen op de één of andere manier kwam je er gewoon moeilijker doorheen.
Cijfer: 8
lizazonnetje:
Het gedicht interesseerde me niet, het boeide me niet, het trok mijn aandacht niet. Simpelweg; het was vervelend en slaapwekkend om het te lezen.
Je hebt de raad van de vorige keer volledig in de wind geslagen en bent weer aan de slag gegaan.
Bij Duitsland denk ik inderdaad aan de muur en dat soort dingen, maar het is te standaard. Kies iets wat mensen boeit, waar ze desnoods van kunnen leren, maar ga niet zoiets afgezaagds doen.
Cijfer: 3
Myrnaaaaa:
Als je een gedicht schrijft over Mexico, zorg dan dat je informatie wel klopt. Want in Mexico leefden geen Indianen, dat waren de Maya's en de Inca's; de Indianen le(v)efden in de Verenigde Staten.
Verder is het net een sinterklaasgedicht: geen ritme, geen interpunctie, niks. Het is eigenlijk gewoon te simpel voor woorden.
Als je een ritme gebruikt, kom je al verder en klinkt het al minder als een sinterklaasgedicht.
Cijfer: 6
Er zijn nog geen reacties.