En nu, Eruit!
Anika kijkt omhoog. "Wat is dat?" vraagt ze aan Denise terwijl ze met haar klauwen wijst.
"Iets paarsigs, nog een draak?" reageert ze.
"WEGWEZEN!" roept Eva uit en ze vliegen zo snel als ze kunnen weg.
Zuchtend en steunend maken ze zichzelf zo klein mogelijk en kruipen een hol in. "Wat donker..." er klinkt een angst in Anika's stem.
"wat zou ik graag een vuurtje willen!" Eva's klinkt vastbesloten. Anika wrijft in haar handen. Er schieten vonkjes vanaf. Ze deinst naar achteren. "Doe dat nog eens?" vraagt Denise. Voorzichtig doet ze het opnieuw. Weer vliegen er vonken. "Doe je handpalmen naar voren, ogen dicht, en concentreer je op een vuurtje." Zegt Denise. Anika doet het. Eva kijkt bewonderend naar het vlammetje in Anika's handen. Ze wil gefeliciteerd zeggen, dat ze haar angst heeft overwonnen, maar Denise legt duidelijk haar vinger op haar mond dat ze wel haar mond dicht moet houden. "Ik doe mijn ogen open hoor, het is doodeng hier." Anika opent haar ogen en kijkt verschrikt in het vlammetje. "WEG, WEG!" roept ze ertegen en ze begint heftig haar handen te bewegen. Het vlammetje verdwijnt. "We moeten hieruit, en wel nu!!" Eva kruipt verder de hol in terwijl ze dit zegt. "Hé, een lichtje...."
Reageer (3)
^^
1 decennium geledenduh doorlezen dan
1 decennium geledenWelk lichtje?
1 decennium geleden