Foto bij (no subject)

Hoofdstuk 7

Er onstond een brok in mijn keel, ik wilde me spullen pakken en zo hard mogelijk wegrennen en mezelf verstoppen. Ik slikte de brok in mijn keel weg en antwoorde: ' ooh echt waar? das wel grappig'. Ik schoof weer terug naar achter en staarde doeloos voor mijn uit, mijn hersens kraakte van het overuren maken, waarom zei Dani dit? Ik wilde het aan Rick vragen maar hoe? Ik moest het er eerst met mijn moeder over hebben. Ik hoopte maar, dat Rick dat een week geleden tegen Dani had gezegd. En dat alles was tussen ons gebeurd was echt was en hij mij niet gebruikt had omdat Dani geen ping had. De moed zakte me een beetje in mijn schoenen, het was te mooi om waard te zijn dacht ik bij mijzelf. De rest van de les deed ik net of er niks aan de hand was, ik lachtte vrolijk mee met alles, gelukkig was de les snel voorbij, en fietste Dave en ik alweer terug naar huis goddank. 'Ivy, is alles wel goed? Ik zag je te straks bij bio al een beetje .. down worden ineens, je zonnetje straalde ineens een stukje minder'. Ik nam een diepe zucht, ' Dani vertelde net tegen me dat Rick ook zulke dingen tegen haar zeg die die tegen mij zegt...' Het werd even stil. 'Ohgod.. Ivy.. Wat naar om te horen, wat een lul is het dan zeg!' - ' ik weet het Dave...' Dave kwam iets dichterbij mij me fietse en graf me een klopje om mijn rug. ' Het komt wel goed schatje' en op de manier waarop hij het zei en het gezicht erbij, kon ik het niet laten om niet te lachen. 'Bedankt Dave' - 'Geen dank Ivy'. We kwamen bij het stukje waar Dave rechtsaf moest en ik linksaf, 'tot morgen Ivy en don't worry' - 'tot morgen dave, zal ik doen, be happy' en toen fietste hij weg. Ik trapte stevig door zodat ik nog eerder thuis was. Eenmaal thuis zette ik mijn fiets in de schuur en liep meteen naar boven, gooide me tas op de zitzak. En trok mijn jogginsbroek aan, liep weer terug naar beneden en pakte de huistelefoon, om me mama te bellen. 'Hallo mam, ben thuiss' - ' oke mooi lieverd, ik denk dat ik rond half 3 ook ongeveer thuis ben, tot straks, loveyou' - Loveyou mam' en ik hing op. Ik pakte mn koffertje vol met films, en zocht de meest zielig film op, ik pakte meteen 'dear john' de zieligste film die ik had gezien. Ik stopte hem in de dvd speler, rende even snel naar de keuken om een flesje water te pakken en liep toen weer terug en ging zitten. De film begon, na 10 minuten liepen de tranen al over me wangen terwijl er nog niet eens wat was gebeurd. Ik keek op mn telefoon, het rode lampje knipperde weer eens, het was Rick. Shit, ik wilde hem echt heel erg graag vragen of het waar was maar ik durfte het gewoon niet, ik moest kijken wanneer het goede moment er was. -ping- Hee liefie, en hoe was de laatste les bio? mij nog een beetje gemist? ik jou wel hoor, vond het vandaag erg leuk : )'. Ik moest een keuze maken, ging ik normaal tegen hem doe of juist een beetje gedeisd? Ik had besloten om maar gewoon normaal tegen hem te doen ik wilde niet dat hij ging doorvragen. -ping- Heaai, saaaai heel erg :l tuurlijk heb ik je gemist :$ ik vond het ook erg leuk! : )'. Voor het eerst sinds vrijdag had ik even geen zin om met Rick te praten, ik voelde me .. Ik wist niet precies hoe ik me voelde maar het voelde niet fijn. -ping- ' love you Ivy (l')'. Ik vroeg me af of die het echt meende wat hij typte, ik wist van mijzelf dat ik het wel meende. -ping- ' loveyou 2 Rick (l')'. Het was half 3 me moeder kwam er bijna aan, en gelukkig maar ik had echt even mijn mama nodig. Toen me moeder binnen was vertelde ik haar gelijk het hele verhaal, en vroeg meteen om raad of ik het nu wel of niet moest zeggen, in de eerste plaats zei me moeder gelijk ja, dat ik het moest zeggen. Maar nar 5min zei ze toch nee, omdat je beter kan kijken of die het uit zichzelf zegt, en anders inderdaad wanneer ik het goede moment zou zien. 'Maak je niet te veel zorgen schatje, alles komt goed' en ze knuffelde. 'Dankje mam'. Vandaag had ik even geen zin in mijn bb, dus ik legde hem op de dressoir en deed het gelijk op stil. De rest van de avond keken mijn moeder en ik allemaal echt vrouwenseries. Ik was dol op de maandag, dan was mijn vader altijd op zijn werk omdat die avonddienst had en dus was maandag het mama - ivy dag. Toen het half 10 was pakte ik mijn spullen bij elkaar gaf mijn moeder een kus en ging naar boven. Ik poetste snel mijn tanden, en legde mijn tas en kleren klaar voor morgen. Nadat ik dat had gedaan ging ik in bed liggen, zonder ook maar enigzinds te kijken of ik pings had zetten ik mijn telefoon uit en ging proberen te slapen. Ik opende mijn ogen, ik had vannacht goed geslapen, en gelukkig maar want de laatste paar dagen hadden ik niet heel goed uit kunnen rusten. Ik keek naar mijn wekker het was 5voor6 dus me wekker ging pas over 5minuten en kon dus nog 5minuten blijven liggen. Ik pakte me telefoon en deed het aan, voordat ik mijn wachtwoord had in getoetst knipperde het lampje al. Ik opende ping, ik had 2 pings, een van Dave en de andere was van Rick. Met die laatste was ik blij maar ook weer niet blij mee aan de andere kant. Het was een dubble gevoel. Ik opende eerst de ping van Rick. -ping- 'schatje, what's wrong? We hebben vandaag maar weining gesproken.. I miss you :( xx loveyou (l')'. Tja wat moest ik nou antwoorde op het stukje what's wrong? Ik wilde het hem nog niet vragen dus verzon ik maar een smoesje. -ping- ' liefiee, sorry was niet zo lekker dus had me bb al vroeg uit gedaan, miss you 2 :( ily2 x'. Vervolgens opende ik de ping van Dave. -ping- Ivy, gaat het een beetje? Inverband met de Rick situatie... vind het echt rot voor je :('. Ik keek op de wekker, nog 1minuut te gaan voordat ik uit bed moest, dus stuurde ik snel een ping terug naar Dave. -ping- 'het gaat wel, dankje voor je bezorgdheid ('l) we praten zo op school wel veder xx'. Me wekker ging af, ik drukte hem zo snel mogelijk uit want haatte het geluid ervan. Stapte snel uit bed, legde mijn kleren klaar en gooide mijn telefoon op bed en ging toen douche. Na het douche kleede ik me aan en deed mijn haar en mijn makeup.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen