Foto bij Hoofdstuk 6

Hoofdstuk 6

Ik moest gewoon even aan Rick laten weten dat waarom ik niet ik bij hem ging zitten. -ping- ' schat, begrijp me niet vekeerd, ik wilde echt dolgraag bij je zitten maar Peter .. En al die mensje, je snapt wat ik bedoel'. Als snel kreeg ik antwoord terug, -ping- lieverd (l') snapte ik al maak je geen zorgen, ik wilde het net naar je pingen, loveyou ("l)'. awh, mijn hart smelte gewoon bij deze woorden. -ping- ' gelukkig : ), loveyou 2 (l') Langzaam stoomde de rest van de school en mijn klas binnen, nu was het wachten totdat de bel zou gaan. We kletste was met zn alle, we hadden het erover wat we in het weekend hadden gedaan, ik vertelde wat ik het weekend had gedaan maar laten het gedeelte Rick weg. De bel ging eindelijk en we liepen met zn allen langzaam naar de zone toe waar we nederlands hadden, ik ging aan tafel zitten, al snel voegde Dave,Claire Dani, Lisa, en tot mijn grote verassing ook Rick zich aan de tafel waar ik zit. Mijn hart sloeg een beat over, want hij zat ook nog eens naast me. Van de Nederlandse les had ik niet heel erg veel meegekregen, de leraar ging zelfs nog wat belangrijks uitleggen waar ik eigenlijk bij moest zijn, maar omdat ik zo graag wilde blijven, bleef ik ook maar zitten en sloeg de uitleg over. We speelde wat met elkaars pennen, en we lachte en praten, dit beviel me heel erg zoals het nu ging. Terwijl ik zijn pen afpakte raakte onze handen elkaar, we bleven zo even voor 10seconde zitten en deden toen onze handen weer terug. Ik zag vanuit mijn ooghoek dat Dave naar me zat te lachen, hij had het dus gezien. De rest van de dag verliep zo veder, ik had het idee alsof ik zweefde op roze wolkes en dat ik straalde als de helderste ster aan de hemel. Eindelijk was mijn prins gekomen op zijn slak, eindelijk. Het laatste lesuur me Rick samen kwam langzaam tot een einde, Rick was in alle lessen steeds bij ons groepje komen zetten, en iedereen leek het te accepteren, en dat was fijn. Nog 2 minuten en dan was Rick weg, de dag was zo snel voorbij gegaan. De laatste 2 minuten brachten we optimaal door, we keken telkens elkaar aan, raakte elkaar subtiel aan. En toen ging de bel, Rick gaf me nog een laatste blik en liep toen weg. Stomme biologie les dacht ik bij mijzelf. Terwijl ik mijn tas inpakte kwam Dani naast me staan, 'ivy ik moet je zo bij biologie even wat vertellen'.Ik had niet echt een idee waarover Dani het zou kunnen hebben,' is goed hoor Dani'. Ik liep samen met Dave naar het biologie lokaal en zoals altijd gingen we in ons vaste groepje zitten. We hadden biologie, maar eindelijk deden we in deze les eigenlijk niet zo veel, de meeste tijd zaten we gewoon luidruchtig te praten zonder dat de leraar er iets van zei. Dani draaide zich naar me toe, 'ivy kom een dichterbij dan vertel ik het'. Ik ging dichterbij zitten. 'Rick zit vandaag al heel de dag bij ons, weetje wat hij de laatste tijd allemaal tegen me zegt?'. Oke dit zag er niet zo goed uit, ik probeerde mijn gezicht zo goed mogelijk in plooi te houden zodat niemand iets merkte wat zich afspeelde tussen Rick en mij. 'Nee dat weet ik niet' antwoorde ik. 'Nou hij zegt allemaal dingen tegen me zoals i like you en love you op ping tegen me'. Ik staarde even voor mijn uit, gebeurde dit sereuis? Of was dit gewoon een hele slechte overdagnachtmerrie? ze zei laatst maar Dani had al vanaf donderdagavond haar bb niet meer gehad omdat haar internet abbonoment was verlopen, en alles tussen mij en Rick begon een vrijdag.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen