Hoofdstuk 5

*biep biep biep* ik draaide me om en gaf een klap op mijn wekker, stom ding ik wilde veder slapen! Nog 5 minuten liggen dacht ik, en dan alles super snel doen. Na 2minuten ging ik mijn bed al uit en ging douche, na het douche kleede ik me aan en deed mijn haar en makeup. Ondertussen was mijn moeder ook al wakker geworden, nu was het wachtte tot zij klaar was en we met zn 2en konden gaan ontbijten. Ik pakte me telefoon en zette hem aan, ik had een ping, en hij was van Rick. Ik sprong denkbeeldig een gat in de lucht. -ping- 'schatje, sorry dat ik gisteren niks meer van mij heb laten horen, maar gisterenacht had ik een hele grote graskaper gevangen van 35 pond, zal je zo nog wel een foto sturen, en daarna heb ik even geslapen en toen ben ik naar huis gegaan, heb jou ook heel erg gemist, ben blij dat ik je vandaag weer zie : ) hier komt de foto van de vis' (stuurt foto) zie jd straks liefie loveyou(l')' YES dacht ik mijzelf, alles was goed met hem. -ping naar Rick- liefie, zouu was wel even ongerust hooor, maar snap het hoop dat je goed uitgerust bent, zooo echt eeen HUGE visje :p ik ben ook blij dat ik jou weer zie (l') tot dadelijk loveyou2' Nog anderhalf uur te gaan en dan zou ik hem weer zijn, gelukkig. Toen mijn moeder eindelijk klaar was gingen we samen onbijten. 'En heb je nog met Rick gepraat?' vroeg me moeder. 'Hm jaa, net nog ik zal het je wel laten zien'. Ik ga me telefoon aan mijn moeder, intussen nam ik een exstra grote hap van mijn beschuit. 'Awh ivy, wat is het toch een droppie' - ' ja he' ik glimlachte. Ik propte snel het laatste stukje beschuid in me mond en nam een grote slok melk erachter aan. Pff waarom als ik wilde dat de tijd snel ging het langzaam en als ik wilde dat het langzaam ging, het juist weer veelste snel. 'Ik ga even tandenpoetsen zo terug!' Ik rende zo snel mogelijk naar boven, poetste mijn tanden op speedy consales tempo, ik keek nog even in de spiegel deed me haar en makeup nog even goed, en liep weer terug naar beneden. 'Zo zo dat heb je ook snel gedaan, meestal doe je er 10minuten over en nu heb je er maar 4 minuten over gedaan, je wil wel heel erg graag Rick zien he' - 'hahah, ik weet het mama, wil hem heel erg graag zien' ik ruimde de tafel af en legde de borden in de gootsteen. 'Ik was vanmiddag wel af ben toch vroeg uit!' - 'is goed hoor lieverd'. Ik deed de achterdeur van slot, er kwam een koude rilling over me heen. Het was behoorlijk fris buiten terwijl de zon al langzaam doorkwam, ik hoopte maar dat de rest van de dag gewoon lekker weer werd. Ik liep naar de schuur en pakte me fiets eruit, deed de deur op slot en maakte het achterhek open en fietste zo snel mogelijk een rondje naar de voorkant. Ik zette snel me fiets opslot en ging weer naar binnen. ' Zo ivy heb moet niet gekker worden zeg, je doet echt alles in speedy mode ofzo' - 'hahahah ik weet, maar wil zo graag naar school!' - 'agh liefie toch'. Ik keek op de klok nog een kwartiertje te gaan, dus ik moest nu echt richting Dave gaan anders kwam ik nog te laat. Ik kon het niet laten en pingen nog even snel naar Rick, -ping- 'zie je zo (l')__(l')' ik pakte me enorme zware schooltas, en gaf me moeder een kus, 'tot vanmiddag liefie en suc6 met Rick' - 'dankje mam, tot vanmiddag' en ik gaf der nog een kus. Ik pakte me jas en liep naar de deur, 'tot vanmiddag loveyou!' En ik deed de deur dicht, zette me tas op mn fiets vast en haalde me fiets van slot. Reed snel achteruit met mijn fiets en stapte toen op, richting Dave. Ik hoefde maar 5minuten te fietste en stond al op de plek waar Dave en ik altijd afsproken. Ik stapte net van mijn fiets af toen Dave aangereden kwam, 'goedemorgen ivy' zei die op een opgewekte manier. ' Goedemorgen Dave' zei ik lachend. Ik stapte snel op mijn fiets zodat we veder konden fietsen. 'En Ivy... Je hebt zeker wel erg veel zin in vandaag, nu zie je lover Rick' Dave liet zijn wenkbrauwen op en neer gaan. 'Hahaha, ik heb heel veel zin in vandaag' ik glimlachte naar hem. 'Ik ben zo blij voor je babe!' - ik ben ook erg blij dave, gewoon zo gelukkig'. Nog een meter te gaan en we waren bij school, mijn hart begon als een wilde te kloppen in mijn hart. 'Dave ik ben zo zenuwachtig' - 'Ivy rustig aan, adem in adem uit. Je moet gewoon doen zoals jullie altijd deed, rustig aan' - 'dankje Dave'. Ik ademde in en uit, ik moest gewoon normaal doen, het moest niet te veel opvallen anderes gingen mensen zoals Peter weer zeuren en dom tegen ons doen. We reden het school terein op, en zette onze fietsen opslot, me hart kwam nu haast naar buiten. Dave keek me aan en zei ' Ivy, lieve schat rustig rustig oke? Doe rustig aan, echt alles komt goed' - ik hoop het Dave' ik nam nog een diepe hap met lucht naar binnen, en liep toen samen met Dave het schoolgebouw binnen, door de klapdeuren raampjes zag ik hem al zitten. Bij de kluisje kon ik er niet omheen om hem te kunnen zien, alleen hij was er nog maar van onze klas en een paar andere mensen van andere klassen die je herkende aan hun gezicht. Ik stopte zo snel mogelijk mijn jas in mijn kluisje en ging naast Dave staan. ' Dave wat doen we, gaan we bij hem zitten of gewoon op de trap?' - 'doe maar op de trap dan valt het niet zo op, Peter kan elke moment binnen komen'. - Oke is goed, Ja daar heb je wel gelijk in, en daar heb ik nu nog geen zin in'. Terwijl we naar de trap liepen bleven Rick en ik elkaar aankijken en glimlachen naar elkaar, ik zwaaide naar hem en hij zwaaide terug. En zoals Dave al zei 1minuut later kwam Peter binnen en ging naast Rick zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen