Ik krabbelde overeind. Mijn kleding was ook veranderd. Ik droeg een wit shirt en een spijkerbroek. Ik draaide me om naar de persoon die het zojuist had gezegd. Plots realiseerde ik me dat ik een hele lange tijd naar dat meisje had zitten staren. Ik voelde me rood worden van schaamte.

"Het spijt me, heb ik je pijn gedaan?" Ik hielp het meisje overeind. Ze zei niets terug. "Hallo?" Het meisje trok haar mond open. "Geeft niets, mijn schuld, was niet aan het opletten." Een vreemde energie kwam uit het meisje vandaan. Ik kon het niet zien, maar wel voelen.

"Mensen, ik vroeg wat jullie aan het doen waren. Jullie moeten nu meteen naar het amfitheater toe." Ik was nieuwsgierig naar het meisje, dus ik volgde haar.

Terwijl we op weg waren naar het amfitheater, vroeg ik naar haar naam. "Mijn naam is Jorinde, en de jouwe?" Ik aarzelde een moment voor ik mijn naam zei. "Mijn naam is... Michel. Op welke school zit je?" "Ik zit op het PCC lyceum Blekerskade, dat ligt in Alkmaar." Op dat moment kwamen we bij het amfitheater aan. Het was redelijk rustig. Jorinde ging bij een groep mensen zitten, en ik ging naast haar zitten. Eerst aarzelde ik even, maar toen ik me herrinerde dat ik in deze vorm geen vleugels had, ging ik zitten. "Voor we beginnen, heb ik nog even een mededeling. Dit is onze nieuwe leerling, Michel Apoarchaious."

Maar een klein deel van de zaal was geïnteresserd. Degene die het wel waren keken me aan met ogen die aan alle kanten "Uwaaa!" uitbeeldden. Pas toen realiseerde ik me dat ik de hele tijd in een andere taal had zitten praten, die me even natuurlijk was als het Japans. Overal werd er gepraat rond me. "Dus de geruchten waren waar? Er is echt een nieuwe student?""Hij is wel knap hè, die nieuwe?" Ze hadden echt geen idee dat ik ze kon horen. "Waarom zit hij naast Jorinde? Waarom naast haar?" Toen ik dat hoorde vroeg ik me af waarom ze dat zeiden. Dit meisje heeft toch niets verkeerds gedaan? Ze leek zo onschuldig. Of misschien was het toch iets anders?

De zaal verstomde. De voorstelling begon.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen