Als s'ochtends de wekker gaat, draai ik me kreunend om. Ik gooi me wekker op de grond, maar als ik merk dat hij niet uit gaat, stap ik uit bed om het knopje weer goed in te drukken. Hoe kon ik ook zo dom zijn om mijn wekker niet uit te zetten in de vakantie. Ik zuchtte en liep naar de gordijnen om ze open te doen. Toen ik ze open trok, kwam er gelijk fel ligt in mijn kamer. Ik draaide me om en liep naar de kast om een zetje kleren te pakken. Toen ik die na lang zoeken wat had gevonden, liep ik naar de badkamer. 'Ik moet echt eens mijn kledingkast opruimen' Zei ik tegen mezelf. Snel deed ik de deur op slot en legde mijn kleren op een droog plekje. Ik deed de douche aan en mijn kleren uit. Mijn haar deed ik in een knot, want ik had geen zin om het te wassen. Ik voelde of het water warm was en stapte onder de douche. Na tien minuten zette ik de douche weer uit en pakte een handoek. Snel droogde ik me af en deed me kleren aan. Ik ging voor de spiegel staan om mijn make-up op te doen. Eigenlijk deed ik nooit zoveel op. Alleen wat mascara aan oogschaduw. Toen ik klaar was, liep ik zachtjes naar beneden. Als ik merk dat ik de eerste ben die beneden is, loop ik naar de verwarming om het warmer te zetten, want het was best koud beneden. Ik deed de gordijnen open en liep naar de keuken omeen bord te pakken en een broodje te gaan maken. Als ik me Blackbarry af hoor gaan, loop ik er heen en neem op: 'Met Fay' Zei ik zachtjes, omdat ik niet iedereen wakker wou maken. 'Haai, met Kim' Hoorde ik aan de andere kant van de lijn. Mijn lach wordt altijd groter bij het horen van e stem van mijn beste vriendin. 'Heb je vandaag zin om iets te doen?' Vraag ze vrolijk. Ik denk even en begin dan weer te praten. 'Ik ksn eigenlijk niet, want ik wou Nino gaan zoeken' Zeg ik dan. 'Hoezo Nino zoeken?' Vraagt Kim terrecht. Want natuurlijk ben ik weer vergeten om het verhaal aan Kim te vertellen. Snel leg ik alles uit en wacht op een reactie van Kim. 'We gaan wel even naar het park om Nino te zoeken. Ik ben altijd zo blij dat ze me altijd begrijpt. We ronde het gesprek af en ik loop naar de gang om mijn jas te pakken. Snel loop ik nog naar de keuken om een briefje voor me moeder te schrijven. Dan pak ik me fiets en ga naar het park.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen