4
Judgement
Met een zucht laat ik me op een van de rode zitzakken vallen. Dat was best een genant moment daarnet. Opeens word ik opgeschrikt door het harde geluid van een megafoon. "Boys Category, to the stage please." Langzaam komt de groep in beweging en beginnen de jongens richting het podium te lopen. Niall en Harry komen mij voorbij lopen en ik wens ze beide geluk. Ik schenk Liam vanaf een afstand nog even een bemoedigende glimlach en laat me dan weer terugzakken in de zitzak. Mijn duimen draaien overuren terwijl ik hoop dat alle vijf de jongens door zijn naar de volgende ronde. Een voor een komen zielsgelukkige jongens de trap af rennen, een brede grijs rond hun mond. Maar geen van mijn jongens zit erbij. Als alle finalisten bekend zijn zie ik 5 teleurgestelde oppies de trap af komen. Ze worden allemaal opgevangen door hun vrienden en familie. Mijn hart breekt ik duizend kleine stukjes als ik heel even Nialls betraande ogen ontmoet.
Nu is het mijn beurt. Met lood in mijn benen en een knoop in mijn maag laat ik me door de stroom meevoeren naar de trap die omhoog naar het podium loopt. Met trillende handen sta ik in de lange rij meisjes op het podium, voor ons de jury desk. Naam voor naam wordt genoemd. Mijn handen trillen nog altijd, ook al weet ik dat ik geen schijn van kans heb en had ik mij daar al twee dagen geleden bij neergelegd. Waarschijnlijk zijn het de zenuwen die eruit komen nu. "That's it girls, I'm sorry." Nicole klinkt alsof ze zelf ook elk moment in huilen kan uitbarsten. Om mij heen beginnen meisjes zachtjes te snikken. Sommige meiden laten zich hysterishc huilen op de grond vallen. Met mijn hoofd nog in de wolken loop ik het podium af, weg van alle hysterie.
Mijn handen trillen nog steeds als ik op een van de grote banken backstage een flesje water open probeer te draaien. Plots pakt een paar onbekende handen het flesje uit mijn handen, draait behendig de dop los en geeft het terug. Ik kijk op. Het is Louis. "Thank you." Fluister ik. "You're welcome." Antwoord hij schor. Ik kijk hem een poosje aan zonder wat te zeggen. Het blijft stil, maar het is geen ongemakkelijke stilte. Opeens wordt onze stilte ruw verbroken door een crewmember met een megafoon. "Could we get a few people back on stage please?" Ik spits mijn oren en naast mij gaat Louis iets rechter op zitten. "Boys Category. Zayn Malik, Harry Styles, Niall Horan, Liam Payne and Louis Tomlinson please." Louis veert overeind. "That's me babe! Wish me luck!" Zijn blije glimlach zit weer op zijn gezicht als hij stralend richting het podium loopt. "Girls Category." Gaat de omroeper verder. "Rebecca Creighton, Esther Campbell, Geneva Lane, Sophia Wardman and Allison Terrence." Bij het horen van mijn namen schieten mijn wenkbrauwen omhoog. Snel loop ik door de inmiddels bijna leeggelopen backstagehal naar de trap en betreed voorzichtig de treden.
Er zijn nog geen reacties.