Part 53
Gespannen zit ik met de jongens in Prumm's kantoor. Ze doet haar brilletje af en kijkt iedereen aan. 'Ik heb iets kunnen regelen.' zegt ze uiteindelijk. De jongens juichen hard. 'Maar..' probeert Prumm, maar ze komt er niet bovenuit. 'Maar..!' roept ze en de jongens worden langzaamaan stiller. 'Maar..?' vraagt Liam een beetje angstig. 'Maar jullie zullen ervoor moeten werken.' met grote ogen kijk ik haar aan. Is ze gek? Wat wil ze hun laten doen? Kantinejuf spelen? Maar aan de andere kant, Niall houdt van eten. Dus misschien..
'Ik wil dat jullie helpen met het oragniseren voor de BattleOfTheBands. Het laatse 'feest' van het jaar. En voor jullie' ze kijkt naar Harry en mij. 'voor jullie is het een examen. Maar ik wil Harry gewoon met OneDirection laten optreden.' Ik ben een beetje verward. 'Umm, Prumm, wat houd de BattleOfTheBands precies in?' vraag ik dus. Ze zucht en legt het uit.
'Het is een battle tussen bands. Bestaande bands en bands die nog gevormd moeten worden. Het is gewoon eem wedstrijd. Het is je laatste toets, haal je het niet, dan ben je gezakt. Zo simpel is het.' 'Maar ik zit niet eens in een band.' zeg ik twijfelend. Ze zucht hopeloos. 'Luister je ooit naar wat ik zeg? Het is een battle tussen al bestaande bands en BANDS DIE NOG GEVORMD MOETEN WORDEN. Begrepen?' Ik knik braaf. 'Maar ik denk dat het wel een goede uitdaging is om OneDirection mee te laten doen. Het is dan vooral een uitdaging voor de nieuwe bands om een band met ervaring te verslaan. Om het zo te zeggen.' Het klinkt heel logisch. Maar toch vindt ik het jammer dat ik niet samen met Harry kan meedoen. 'Gewoon even een vraagje,' zegt Niall dan. 'moeten ze zelf liedjes schrijven?' 'Ja.' Antwoordt Prumm abrupt. 'En wij ook?' vraagt Niall verder. 'Nou,' begint Prumm. 'Op jullie album staan nummers toch? Dan stel ik voor dat jullie gewoon een lied van je album zingen.' De jongen zijn gelijk enthousiast. Ze noemen allerlei titels. 'En we hebben ook nog iemand nodig als kantine-medewerker.' ze kijkt de jongens een voor een aan. 'Lijkt me een leuk werkje voor Niall.' lacht Zayn. 'Alleen omdat ik van eten hou en jij bang bent voor viezigheid in je haar!' verdedigt Niall gelijk. De jongens lachen. 'Toch vind ik dat jij het moet doen. Wie stemt er nog meer voor Niall?' Gelijk gaan alle handen omhoog, behalve die van Niall zelf natuurlijk. 'Mooi, dat is dan geregelt.' zegt Prumm en ze schrijft wat op. 'Maar nu moeten hier opzouten, ik heb nog werk te doen.' zegt Prumm met een geïrriteerde ondertoon. Hoewel ik denk dat ze het wel goed bedoelde. De jongens en ik staan op en lopen het kantoor uit. 'Ik denk dat het tijd is om een band te zoeken.' lach ik. De jongens knikken. 'Wie heb je in gedachten?' vraagt Harry lichtelijk jaloers. 'Muah, ik weet niet. Misschien Bobsle, Lisanne en Jake.' Bij de laatste naam zie ik zijn gezicht vertrekken. 'Geen zorgen.' plak ik er dan nog snel achteraan. 'Niemand kan jou verplaatsen.'
Reageer (1)
Snel verder!
1 decennium geleden