Two
Als ik terugkom in de leerlingenkamer kijkt iedereen me hoopvol aan. Waarschijnlijk hopen ze dat ik ga huilen, mooi niet dus.
'Wat is er nou?!' schreeuw ik boos, zo hard dat het ervan echoot.
'Moet je niet huilen?' vraagt Daan vals.
Ik loop naar hem toe en geef hem een harde klap op zijn gezicht, waarop hij me verbaast aankijkt.
'Had je wat? Of wil je nog een klap?'
'Nee' boos kijkt hij om zich heen omdat niemand er iets van zegt en wrijft over de rode striem op zijn wang.
'Durf je wel?' roept Ayla boos. Dus toch iemand die hem wil helpen. Ayla gaat beschermend voor haar vriendje staan.
'Gaat het lieverd?' Daan antwoord haar met een treurige blik.
Even wil ik een lullige opmerking maken maar ik kijk ze alleen afkeurend aan. Dan verzacht mijn blik even. Ik denk aan mijn eerste vriendje, Menno. Hij had ruzie met de klas en ze waren eieren naar hem aan het gooien. Ik was stiekem verliefd op hem en vond het vreselijk, dus ik ging voor hem staan om hem te beschermen. Marie vroeg waarom ik dat deed en ik antwoorde: 'Omdat hij lief is en dit niet verdiend'. Menno vond dat heel lief van me en de dag daarna spraken we af. Hij vroeg me verkering en ik zei ja. Ik was helemaal in de wolken en de volgende dag op school merkte ze dat en kwamen erachter dat ik met Menno had. Ze gooide ook allemaal eieren op mij. Marie zei tegen hem dat hij het uit moest maken. Ik had verwacht dat hij niet zo dom zou zijn maar hij maakte het uit en ik was vreselijk verdrietig. De volgende dag had hij met Marie, de trut. We waren pas 11 maar het deed me toch wat. Daarom haat ik jongens zo en heb daarna geen verkering meer gehad. Waarom zou ik nu wel een jongen willen, hij kan me alleen maar kwetsen. Deze keer ben jij de bitch. Jij maakt het eerder uit dan hem. Even weet ik niet meer wat ik tegen Ayla moet zeggen als ik me herinner dat we ruzie hebben. 'Ach stik' zeg ik, en loop met mijn neus in de lucht, naar de roodgekleurde vlaggen in de leerlingenkamer kijkend, naar de slaapzaal. Morgen ga ik naar Perkamentus om te vragen of hij me bij een andere afdeling kan plaatsen dan Griffoendor. Het liefst Zwadderich, past we goed bij mijn nieuwe imago. Snel trek ik mijn pyama aan en duik mijn bed in. Ik wil niet nog langer aan Ayla en Daan denken.
Er zijn nog geen reacties.