4.
Ook nog dank u voor mijn 2 nieuwe abo's en hun leuke reactie's
Daphne pov
De sorteerceremonie was afgelopen en het eten kwam op tafel.
De jongen met het rosse haar begon zijn bord in te laden met het vele lekkers dat op de tafel lag.
Ik nam wat aardappelen en een stukje kip.
De jongen die voor me zat was me al een hele tijd aan het aan staren dus besloot ik maar iets te zeggen om het ijs wat te breken.
"Hallo, ik ben Daphne en jij bent?"
De jongen keek geschrokken op en zei " Harry, Harry Potter."
Met open mond keek ik nu wat naar de jongen die eigenlijk mijn broertje was.Hij gaf me een glimlach en was weer met zijn eten bezig.
Hermelien zag het wat ongemakkelijke moment en besloot om dan maar zelf te praten. "Nou welkom in Griffoendor. De afdeling die moed en dapperheid presenteerd. Dit zijn dus mijn beste vrienden Harry maar die ken je ondertussen al wel en dat varken naast je is Ron."zei Hermelien.
Ik kon een kleine lach niet inhouden maar ze had gelijk hij at als een varken. Ron keek om hoog en keek Verbaasd naar Hermelien en zei met een mond vol aardappelen "whhhaattt". Plots keek hij naar mij en hij werd bijna even rood als zijn haar. " Je bent als een varken aan het eten." vertelde Hermelien aan Ron. Hermelien begon nog tegen ron over dat hij geen manieren had en wat ik niet van hem moest denken.
Ik besloot nog maar eens om een gesprek met Harry aan te knopen.
" Is onze oom en tante echt zo gemeen als ze zeggen?" vroeg ik.
"Dat is waarschijnlijk nog maar zacht uitgedrukt maar onze neef is nog veel erger."zei Harry.
"Hoe bedoel je erger?" vroeg ik nu heel nieuwschierig. Harry begon te vertellen zijn jaren bij de duffelings want hij noemt ze eigenlijk nooit oom en tante.
Wanneer Harry was uit gepraat begon hermelien vanalles over feeën te vragen ik wilde er graag op antwoorden toen Perkamentus terug opstond en zei dat we beter gingen slapen en dat we morgen een zware eerste schooldag zullen beleven.
Ik ging met Hermelien, Ron en Harry naar onze leerlingenkamer.
Onderweg kwam ook Floor met haar broertje Marcel bij ons lopen.
"Waar is jou helpende hand, Floor?" vroeg hermelien.
"Nou, Parvatie is steeds over mode en zo bezig met belinda en dat interseert me niet echt dus dacht ik dat we ook wel bij jullie konden lopen." zei Floor op haar vraag.
"Ja als je een vraag moest hebben en je bent Parvatie even beu je mag altijd naar mij toe komen hoor?" zei Hermelien gerustelend tegen Floor.
Ik zag meteen aan Floor dat ze wat opgelucht was. Ondertussen waren we aangekomen bij de leerlingen kamer van Griffoendor. De doorgang was een schilderij van een dikke dame. Eenmaal binnen was alles in het rood en goud versierd. We besloten maar meteen te gaan slapen. Ik,Floor en Samantha hebben een eigen kamer.Toen ik me op bed lag Kwam het pas in me hoe moe ik wel niet was en meteen viel ik als een roosje in slaap.
Reageer (1)
Yeah
1 decennium geledenEn ik weet dat het moeilijk is om regelmatig te schrijven
Snel veder