13.

Jullie hebben net de hond weer “afgeleverd”. Nu lopen jullie naar de bioscoop waar Mira, Joe en Kevin al zijn.
‘Ik moest nog langs mevrouw Gillenhale,’zeg je tegen Mira als je haar met een opgetrokken wenkbrauw ziet kijken. ‘Een hond uit laten, dat is mijn bijbaantje,’leg je aan de jongens uit.
‘Aha, oké. Nou gelukkig zijn jullie wel op tijd. We moeten een film kiezen, kaartje kopen en plek vinden, dus,’somt Joe op. Je grinnikt.
‘I know,’zeg je met een lach. Jullie kiezen uiteindelijk voor een komedie.
Het is niet druk in de zaal, gelukkig. Jullie zetten jullie achterin met goed zicht op het scherm. Je zit tussen Nick en Joe in. Mira zit naast Joe en Kevin.
Eerst beginnen de voorstukjes. Als dat is geweest staan jij en Mira op. Jullie pakken jullie tas.
‘Wtf, wat gaan jullie doen?’vragen de jongens tegelijk.
‘We hebben het belangrijkste al gezien. De voorstukjes,’zeggen jullie met een uitgestreken gezicht. ‘Grapje. Maar dat doen we altijd. We vinden de voorstukjes altijd het mooiste van de hele film,’legt Mira uit. De jongens moeten lachen.
‘Wauw. Jullie zijn écht gestoord,’plaagt Joe. Je stompt hem plagerig in zijn buik.
Snel gaan jullie weer zitten, omdat de film zo begint. De film is leuk. Natuurlijk stoot Nick de bak met popcorn om en moeten jullie alles weer oprapen. Op het einde vinden jij en Mira het zo zielig dat jullie beginnen te huilen.
‘Welk zielig persoon gelooft nou zoiets?’vraagt Joe zich hardop af tot hij jullie ziet huilen. ‘Oh, jullie dus,’zegt hij en houdt zijn mond.
Als de film is afgelopen kijken jullie de hele aftiteling uit. Er is een geweldig bijpassend liedje bij geplaatst. Een swingend nummer met als titel. ‘You could use this music for a movie, but at the end.’ Jij en Mira dansen er de salsa op, terwijl de schoonmaaksters al dingen beginnen op te ruimen.
‘Wij horen niet bij hen,’zeggen de jongens tegen de schoonmaaksters. Die moeten er om lachen.
‘Doe toch eens normaal,’zegt Joe lachend. Gillend vallen jullie hem om de hals. ‘Help! Nick, Kevin? Help!?’gilt hij als een meisje.
Jullie hebben de grootste lol samen. Kevin slaat zijn armen om je heen en als een stel dronkenlappen strompelen jullie de bioscoop uit.
‘Gaan we naar de club?’vraagt Mira met een wenkbrauw wiebel.
‘Echt wel!’gil je en huppelt vooruit.
‘Haha, meiden,’zegt Nick en zucht extra diep.
Jullie trekken de jongens mee naar de hipste club van de stad.

*NickPov
Je zit op de bank en drinkt een glas water om de vreemde smaak weg te spoelen.
June en Mira waren zo vrolijk, druk en gestoord. Uiteindelijk hebben ze je aangezet tot het drinken van het meest verschrikkelijke drankje ooit. Joe, Kevin, Mira, June en jij hebben een super gezellige avond gehad. Je hebt nog nooit zo gedanst en uit je dak gegaan.
Je neemt nog een slok water. Joe strompelt naast je op de bank. ‘Argh, wat hebben die meiden ons gegeven? Mijn hoofd tolt ervan. Ik drink echt nooit weer zoiets,’zegt Joe. ‘Ik geloof trouwens dat Kevin op zijn bed gevallen is en direct is gaan slapen,’vervolgt hij.
Je grinnikt. ‘Ja, ik geloof het ook. En ik denk dat ik zijn voorbeeld ga volgen. Slaap goed, broer,’zeg je en klopt Joe op zijn schouder.
‘Ja, welterusten broertje. Morgen weer heerlijk repeteren,’zegt Joe met een zucht.
Je knikt, fijn.

Reageer (3)

  • x1Direction

    aha ik hepp al een abo=P enne snel verderss=D
    Xx.<'3

    1 decennium geleden
  • Persefoneia

    Ik heb een abo ^^
    Snel verderr <33

    1 decennium geleden
  • Hearthstone

    Please, neem een abo als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwe delen. Als ik het je moet vertellen wnnr er nieuwe zijn, meld dat dan even. Enjoy <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen