Foto bij living forever 4.3

Ik liet me neer ploffen in Geschiedenis lokaal.
‘Nathan is het niet?’ vroeg een jongen met een grote dikke bril.
‘Ja, inderdaad,’ zei ik glimlachend. ‘En jij bent…’
‘Ed,’ zei hij.
‘Zit ik op je standaard plek of…’ Ik wilde al opstaan, maar Ed schudde zenuwachtig zijn hoofd.
‘N-nee,’ zei hij snel. ‘Het is alleen dat ik je aanraad om bij Zeus, Stefan en Mark weg te blijven.’ Ik knikte. ‘Ze ontwijken voorkomt veel problemen.’
‘Bedankt voor de tip,’ zei ik. Hij knikte en werd bleek toen Zeus en co binnen kwam lopen.
‘Eddie!’ riep Zeus vrolijk. ‘Kom je gezellig bij ons zitten?’ Ed werd bleek en zijn ogen groot.
‘Nee,’ zei ik rustig. ‘Hij zit al naast mij.’ Ik schoof de stoel naast me naar achter en Ed plofte er snel op neer. Zeus keek me geërgerd aan, maar ik glimlachte beleefd. Het trio liep naar de andere kant van de klas en begon te fluisteren.
‘Nu zit je in de problemen,’ zei Ed. Ik haalde mijn schouders op.
‘Ik ben benieuwd wat ze zullen bedenken,’ zei ik glimlachend. ‘Het kan niet zo erg zijn dat ze me weg krijgen.’
‘ze kunnen ver gaan,’ fluisterde Ed. ‘Ze maken je leven een hel.’ Ik keek hem serieus aan.
‘Ik ben in de hel geweest,’ zei ik. ‘Ik ben door hel geweest. Zij zullen geen probleem vormen.’ Ik zei het vol zelfvertrouwen, maar was er iets minder zeker van.

Reageer (2)

  • lovewanted

    oehh, wel geniaal, zeus en co

    1 decennium geleden
  • Ninuturu

    Eigelijk erg spannend, ik wou dat ik zo kon reageren op zulke mensen!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen