033|| Back to black
Maandag 29 oktober 2006
~ Mila Adams
Mijn vingers glijden over de piano, maar ik druk geen toets in. Waarom moet nou net hij weer langslopen en mee gaan zingen? Waarom moet nou net hij kúnnen zingen? Hij is dan misschien beroemd en dat is ook niet zonder reden, maar toch. Waarom zou hij met me zingen als hij me toch alleen maar haat?
Een zucht verlaat mijn mond. Beide zeggen we niks, maar het voelt ongemakkelijk. Vanuit mijn ooghoeken kijk ik hem aan. Zijn bruine ogen staren naar de piano. Gelukkig. Dan hoeft hij niet te weten dat ik hem aankijk.
‘Kan je nog wat spelen?’ vraagt hij opeens en kijkt me aan. Zo snel als ik kan, draai ik mijn gezicht weer weg. Ik speel het eerste liedje dat in me opkomt. Bij het couplet stop ik een tel voor ik verderga en gelijk inzet.
I was thinkin about her, thinkin about me.
Thinkin about us, what we gonna be?
Open my eyes, it was only just a dream.
So I travel back, down that road.
Will she come back? No one knows.
I realize, it was only just a dream.
Bij het refrein zet Bill weer in, net al net. Het tweede couplet laat ik hem zingen. Zo kan ik zijn stem goed horen. Hij klinkt zuiver, iets hoger dan de gemiddelde mannenstem als hij zingt, maar wel mooi. Ik snap wel waarom hij beroemd is.
‘Je kan goed spelen,’ mompelt hij na het nummer en een stilte. Nog steeds snap ik niet helemaal waarom hij hier is. Wat wilt hij ermee bereiken?
Ik haal mijn schouders op. ‘Dat valt wel mee.’ Het klinkt zacht, maar omdat er niemand is, kan hij het makkelijk horen. Snel laat ik mijn blik naar de klok glijden. Shit.
Ik gooi de klep van de piano dicht, raap mijn tas van de grond en ren het muzieklokaal uit. Als ik niet opschiet, mis ik de bus weer! Ik grist mijn jas mee uit de garderobe. Achter me hoor ik nog een paar voetstappen. ‘Wacht!’ hijgt hij. Het is duidelijk dat hij geen goede conditie heeft, net als mij dus eigenlijk. ‘Ik moet dezelfde bus hebben!’ Zonder naar hem te luisteren ren ik door. Al mijn hele schoolperiode zit ik hier alleen op school, dat laatste jaar kan er nog wel bij. Ik heb niemand nodig.
Sorry, sorry, sorry dat het zo lang duurt telkens! Het is echt een gekkenhuis met verslagen en alles op school ;c
Nu de examenklassen weg zijn, gaan de leraren ons pesten ;[
Laten jullie alsjeblieft wel reacties en kudo`s achter? <3
Loveyaa <3
Reageer (7)
ik hoop dat ze uitendelijk voor tom kiest en zijn player gedrag laat vergeten. (:
1 decennium geledensnel verder btw x
snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 decennium geledensnel verder(K)
1 decennium geledenSnel verder!!
1 decennium geledenMooi geschreven, echt!
1 decennium geledenSnel verder <3