006
'Nee Zac. Ik wil ook nog wat taart' zeg ik tegen Zac die nu een hele taart naar binnen aan het werken is. Hij kijkt me zielig aan en het is duidelijk dat hij van plan was de hele taart in zijn eentje op te eten. 'PLEAAAASE. Je weet dat aarbeientaart mijn favoriet is' Hij kijkt me nog steeds zielig aan maar pakt toch een stukje. Ik houd mijn hand op zodat hij het erin kan leggen. Hij kijkt me lachend aan en voordat ik het door heb gooit hij het stuk taart in mijn gezicht. 'ZAAAAC!' roep ik en ik grijp met mijn hand in de taart en duw mijn hand met taart recht zijn gezicht. 'AAAUU!' hoor ik Zac. Nee, wacht. Dat is niet Zac. 'Waarom deed je dat?' hoor ik de stem weer. 'Haaaaloooo? Wakker worden zusje van me' hoor ik en ik doe langzaam mijn ogen open, maar doe ze gelijk weer dicht omdat het licht te fel is. 'Max?' vraag ik slaperig aan mijn broer, terwijl ik een geeuw onderdruk. 'Hey zusje. We vertrekken over één uur naar Schiphol', zegt hij, 'Dus je moet je gaan klaarmaken'. 'Maar we moeten toch pas om half 11 ofzo te vertrekken?' vraag ik, terwijl ik nog een geeuw onderdruk. 'Ik wil niet veel zeggen ofzo maar het is half 10.' Ik kijk op mijn digitale klok die op mijn nachtkastje staat. 'Oohjaa' antwoord ik en ik doe mijn ogen langzaam open. Zodra mijn ogen aan het licht gewend zijn kom ik overeind en geef ik mijn broer een knuffel. 'Dankjewel voor het wakker maken' zeg ik. 'Uuuuh. Alsjeblieft?' antwoordt mijn broer en hij glimlacht. Ik kijk hem recht aan en zie nu pas dat hij een rode afdruk op zijn wang heeft. 'Heb je gisteren met uitgaan gevochten ofzo?' vraag ik, terwijl ik naar zijn gezicht wijs. 'Huh? Oh dat. Ja, dat wilde ik je eigenlijk nog vragen; waarom sloeg je me net?' zegt Max. 'Ik sloeg je helemaal niet' antwoord ik. 'Jawel' zegt hij. 'Helemaal niet' zeg ik weer terug. 'Jawel' antwoordt hij en hij krijgt een rimpel in zijn voorhoofd. 'Dude, ik sliep net!' antwoord ik, verbaasd dat hij denk dat ik hem geslagen had. 'Je sloeg me in je slaap' zegt hij en hij glimlacht weer. 'Oooooh.' antwoord ik en ik lach terug. 'Haha. Ik droomde' zeg ik. 'Waarover droomde je?' vraagt hij en hij komt naast me liggen. 'Dat ga ik niet zeggen' zeg ik, denkend aan mijn droom over Zac, een jongen uit mijn klas. 'Je sloeg me, ik mag het weten' zegt hij en hij kijkt me doordringend aan. 'Neee, ik ga het je niet vertellen. Dat is te beschamend' zeg ik en ik draai me met mijn rug naar hem toe. 'Ooooh nee, jij gaat het vertellen' zegt hij en hij begint me te kietelen. 'Neeeeeee STOP. GENADE. ALSJEBLIEFT HOU OP.' roep ik, althans dat probeer ik tussen alle lachbuien door en terwijl ik naar adem hap. Ik kan namelijk echt niet tegen kietelen. 'ALEEEN ALS JE HET ZEGT' roept hij boven mijn gelach uit. 'OKEEE. STOP GENADE GENAAAADE' roep ik en ik draai me naar hem om. 'Okeee, uuh, ik sloeg je omdat uuuh..' stotter ik, dit was best wel gênant. 'Zeg nouu' zei Max als een klein meisje. 'Ik droomde dat Zac taart in mijn gezicht gooide en ik gooide taart terug.' ratel ik achter elkaar, maar Max heeft me verstaan want hij begint te lachen en zegt:'Awwwwww, kinderliefde is zooooo cute' 'IK BEN GEEN KIND' roep ik, terwijl ik boos probeer te kijken. Maar ik faal hopeloos en schiet in de lach en Max lacht mee.
Na een tijdje stoppen we met lachen en ik kijk opzij naar mijn nachtkastje en zie mijn digitale klok. Ik kijk erop en zie dat het al 10:03 is. Ik spring op, Max kijkt me raar aan en ik roep: 'MAAAAX HET IS AL 10 UUR GEWEEST' en ik loop mijn - jawel - inloopkast in en kleed me supersonisch snel om van pyjama naar jeans met hempje en vest. Ik hoor Max nog net de trap naar beneden sprinten en ik ren naar de overloop en roep: 'MAX WIL JE OOK ONTBIJT VOOR MIJ MAKEN?'. Ik wacht niet op een antwoord en ren weer naar mijn kamer en maak snel mijn gezicht schoon, doe dagcrème, mascara en wat eyeliner op en begin mijn haar te krullen. Als ik mijn haar niet krul ziet mijn haar er namelijk gewoon echt VER-SCHRIK-KE-LIJK uit!
Heee, weer een nieuw stukje Probeer zoveel mogelijk te schrijven en ga sws volgende donderdag/vrijdag schrijven. Was van plan gisteren te schrijven maar was met FleuFleu naar de halve finale van voetbal geweest van een vriendin. EN ZE HEEFT MET 3-2 GEWONNEN! BAAAAM. haha, ik was echt hysterisch
Maar iig, I'm back en ik ga proberen om de dag een stukje te posten!! Succes trouwens iedereen weer met hun eerste week school!
Reageer (3)
yeah buddie. school. leuk om aan herinnerd te worden.
1 decennium geledenYINGAAAAH!
ooh ik ben de laatste tijd echt in een overblije mood, heb geen idee waarom...
wss OMDAT FLACKING ONE DIRECTION WSS NAAR NL KOMT OMGOMGOMGOMGO
OMGOMG I'M GONNA BREATHE THE SAME AIR AS THEM OMGOMG I CAN'T OMGOMGOMG
oke weer overblij...
BRODUDE, HET WAS WEER EEN SUPERSTUKJE !!! YINHAAAAH!
en op wie is zac gebasseerd *wbw*
YINGAAAAAAH.
kip.
snel verder!!!
1 decennium geledensnel verder<3
1 decennium geleden