The smell of war
Een probleem?
Ik had een slecht voorgevoel.
De laatste keer dat De Raad met een `probleem´ kwam, eindigde in een gewelddadig en bloederig gevecht waarbij we heel veel vampiers verloren, waaronder twee wachters en iemand van De Raad.
Damion onderbrak mijn gedachten toen hij verder ging.
`Jullie herinneren je allemaal nog wel wat er is gebeurd zo´n 50 jaar geleden, maar voor de nieuwelingen onder ons: De grootste oorlog tot dan toe vond er plaats. Het is de zwartste bladzijde uit onze geschiedenis en we verloren niet alleen honderden goede vampiers maar ook onze geliefde leider en mijn vader.´
Zijn stem klonk zachter en haperde even.
Dit bracht pijnlijke herinneringen naar boven.
Herinneringen die ik het liefst wilde vergeten, maar die me s ´nachts achtervolgden wanneer ik alleen was.
`De Raad heeft helaas bewijzen gevonden waardoor we vermoeden dat ons weer zoiets staat te wachten.´
De schok was duidelijk van alle gezichten af te lezen, behalve bij de 6 die aan tafel zaten.
Uit mijn ooghoeken zag ik dat Abbigail me verschrikt zat aan te kijken.
Ik kon me goed voorstellen hoe ze zich voelde.
Abbigail had nog nooit een echt gevecht meegemaakt en kende het donkere verhaal van 50 jaar geleden alleen uit verhalen.
Ze had reden om bang te zijn.
`Wat? Dat is onmogelijk, u hebt het verkeerd!´
Ik draaide mijn hoofd naar de andere kant van de cirkel.
Jamie, een van de jongere leden die blijkbaar zijn zelfbeheersing had verloren, zag eruit als een bang dier in een kooi.
Zijn partner Kamari greep hem bij de arm en fluisterde hem iets toe wat leek op: Ken je plek.
Peinzend keek ik naar Damion
Ik hoopte dat hij een plan had voor wat er ook komen zou.
Nog zo´n aanval zouden we geen van allen overleven.
Er zijn nog geen reacties.