Foto bij Hoofdstuk #5

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties.
Het is weer tijd voor een nieuw hoofdstuk! C:

POV: Lincy

Wat was dat geweldig vanmiddag, winkelen met je idool. En dan nog straks naar de film met je idool. Meaan, ik weet zeker dat er zoveel fans zijn die jaloers op me zijn. Over een uur heb ik al afgesproken met Hinne, best vroeg voor een film. Maar ja, als die film dan draait kan het niet anders. Het is nu half zes dus ik pak het tosti ijzer en maak een tosti als avond eten. M'n ouders zijn nog niet thuis, ze zijn naar sportwedstrijden van m'n zusjes. Dus ik ben alleen. Ik zet het bordje met de tosti op de tafel, hmm nee toch maar tv kijken tijdens het eten. Ik ben toch alleen. Dus ik zet het bordje op het tafeltje bij de tv en pak een glas water. Ik ga op de bank zitten en zet de tv aan. Hmm, niks leuks op. Dus ik kijk maar een raar programma op mtv. Als ik m'n tosti op heb ren ik snel naar boven en trek het jurkje aan dat Hinne en ik vanmiddag hadden gekocht. Ik kam m'n haar en spuit er heel veel haarlak in. Ook werk ik even mijn make up bij, dan trek ik mijn ballerina's aan. Die staan heel schattig onder dit jurkje. Het is al bijna kwart over 6 dus ik loop snel de trap af en ren snel naar buiten, ik moet zeker nog wel 10 minuten fietsen naar de bioscoop en ik wil niet te laat komen. Ik pak m'n fiets en rij snel weg. Ik probeer niet al te hard te fietsen, het zou beschamend zijn als ik helemaal bezweet en buiten adem daar aankom en Hinne er dan al staat te wachten. Als ik bij de bioscoop aankom is Hinne er nog niet, ik ben ook nog 5 min te vroeg. Ik ga op een bankje voor de bioscoop zitten. Na 5 min wachten is Hinne er nog steeds niet. Misschien zit hij wel binnen. Ik sta op en loop naar binnen. Ja, daar staat hij voor de kassa in de rij. Ik tik op z'n schouder, maar dan schrik ik. Het is Hinne niet maar een andere jongen met hetzelfde kapsel. 'Owh sorry, ik dacht dat je iemand anders was.' 'Geeft niet hoor, wil je iets te drinken?' vraagt de jongen. Ik knik en hij besteld nog een glas Colla, we gaan aan een tafeltje zitten. 'Wacht je ook op iemand?' vraagt de jongen. 'Ja, een vriend van mij had hier tien minuten geleden al moeten zijn. Ik heb geen idee waar hij blijft.' 'Echt, ow shit. Da's vervelend voor je, ik wacht op m'n broertje maar die zal zo wel komen, hij moet van piano les komen,' Ik lach,'Speelt je broertje piano? Leuk, bespeel jij ook een instrument?' Hij knikt,'Ik speel gitaar, en ik ben trouwens Tom.' Hij steekt z'n hand uit en ik schud zijn hand. 'Ik ben Lincy, kom je hier uit Hilversum?' Tom knikt,'Ik woon aan de andere kant van het station. Jij dan?' 'Ik woon aan de andere kant van het centrum.' 'Oke leuk, ow daar zul je m'n broertje hebben. Het was leuk om even met je te praten en ehh, ik zou maar naar huis gaan als ik jou was. Die kerel komt denk ik niet meer.' 'Het was ook leuk om met jou te praten. Snel schreef ik m'n nummer op een bierviltje, deze jongen moet ik gewoon vaker spreken. Dit is best een slechte gedachte maar ik weet zeker dat hij aardig is. Ik geef het aan hem. 'Ik wou het net gaan vragen, ik bel je nog wel!' Ik lachte en zwaaide naar hem. Hij liep één van de zalen in met z'n broertje en ik liep naar buiten terug naar mijn fiets. Ik pak m'n telefoon uit m'n tasje en typ Hinne zijn nummer in. Ik hoor gelijk de voicemail. Hij zou wel geen zin hebben en zit dus al helemaal niet te wachten op mijn gezeur. Dan zie ik Jochem lopen, nice. Ik loop op hem af, ik moet hem gewoon even vragen waarom Hinne er niet is. 'Ehmm, hey Jochem. Ik ben Lincy, ik zou vanavond naar de film gaan met Hinne, alleen hij is niet gekomen. Is hij thuis? En weet jij misschien waarom hij er niet is?' 'Hinne? Nee, geen idee. Is de hele dag nog niet thuis geweest, hij ging vanochtend weg maar is niet meer thuis gekomen. Heb je hem al gebeld?' 'Ja, krijg direct de voicemail..' 'Wacht, okee. Ik denk niet dat ik dit mag vertellen maar gister kreeg Hinne post, een envelop met daarin een zakmes, een bedreiging dus. En daarna werd er keihard op de achterdeur gebonsd. Hinne wordt dus bedreigd, dus ik moet niet direct zo denken maar, we moeten hem nu onmiddellijk gaan zoeken!' Ik schrik, dit was wel het laatste wat ik had verwacht. Ik geloof Jochem want hij klinkt heel serieus. Ik loop snel naar m'n fiets toe, Jochem loopt achter me aan. 'Mijn fiets staat aan de andere kant van het centrum. Mag ik op jou fiets dat jij achterop gaat?' 'Natuurlijk', zeg ik en ik geef Jochem de fiets en spring snel achterop. We rijden door het centrum maar zien Hinne nergens. Bellen Bjørgen, Rami, Bram en Roderick. Maar niemand weet waar Hinne is. We lopen naar een groepje jongeren in de stad, van een jaar of 16. 'Hey, kennen jullie Hinne misschien?' vraagt Jochem. 'Ja, wij kennen hem wel,' zegt een meisje en wijst naar 2 vriendinnen van haar. 'Oke, hebben jullie hem misschien gezien?' 'Ja, vanmiddag zag ik hem fietsen aan de rand van Hilversum. Alleen en hij fietste best snel,' zegt één van de meisjes. 'Waar in de buurt?' vraagt Jochem vluchtig. 'In de richting van dat oude vakantiepark.' 'Dankjewel. Hopelijk zien we hem daar ergens. Doeei!' zeg ik en we fietsen weg. 'Op naar dat oude vakantiepark dus,' zeg ik. 'Ik denk dat dit echt iets met die brief te maken heeft,' zegt Jochem en hij fietst snel de stad uit over een fietspad tussen akkers door. Dan zie ik opeens een groot park voor me, het vakantiepark. Toen we aankwamen bij het park zagen we een fiets tegen het hek staan. 'Hey, dat is Hinne zijn fiets!' zegt Jochem 'Hij is dus hier.' Hij zet mijn fiets tegen die van Hinne aan en we lopen samen de parkeerplaats op. Er is niemand anders in het park. Geen auto of fiets te zien. We lopen tussen de gebouwen door. 'Oke, we moeten opsplitsen. Anders vinden we Hinne nooit,' zegt Jochem en ik knik en loop het rechter gebouw in. Jochem loopt het linker gebouw in. Het bebouw waar ik in loop lijkt op een zwembad. Ik loop de door de deur waar 'ZWEMBAD' op staat en kijk om me heen, gewoon een normaal zwembad, maar dan schrik ik. Hinne ligt in het water. Hij probeert zich zelf boven water te houden, maar dat is heel moeilijk. Ik spring snel het water in om hem te helpen. 'Hinne, wat is er gebeurd?' 'H-h-help Lincy. M'n voeten zitten vastgebonden en ik kan mezelf niet meer boven water houden,' zegt Hinne die helemaal buiten adem is. 'JOCHEM! JOCHEM! KOM HIER IS HINNE!' roep ik zo hard als ik kan. Na een paar seconde komt Jochem binnen rennen. 'Hinne, gaat het wel?' 'Jochem, kun je even helpen? We moeten Hinne het water uit halen, ze hebben hem vast gebonden hij is doodop,' Ik trek Hinne voorzichtig mee naar de kant en Jochem helpt me en samen trekken we Hinne het water uit. 'Laten we hem eerst naar huis brengen, daarna praten we wel over wat er gebeurd is,' stel ik voor. En Jochem is het ermee eens, Hinne is er nog steeds niet helemaal bij. Niemand heeft iets scherps bij zich dus Hinne moet door ons geholpen worden met lopen. Als we bij de deur aan komen klapt die opeens dicht. In het slot.

Reageer (2)

  • BoogieBearrr

    tam tam taaaaahaaam,
    Nu komt elmo ninja er aan om ze te redden
    en dan is het een happy ending!!!
    Waarschijnlijk niet maar ja het zou toch leuk zijn??
    snel veder!!!
    X-BB

    1 decennium geleden
  • oslxbelieber

    omg.. k vindt t zielig voor Lincy hahaha. die heeft een 'date' met haar idool en dan komt ze hier in terecht xd

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen