Tempelvoorspelling
Ervan overtuigd dat het een droom was, liep ik naar de tempel toe.
Er was een tempelbijeenkomstje, en aangezien er niets anders te doen was ging ik daar maar heen. "En, heeft er iemand nog wensen? Jij misschien, jongedame?" "Eh, eh, eh....." "Geen zorgen meissie, als je je wens niet wil uitspreken mag je ook zelf de tekenen proberen uit te leggen." Ik wilde hem niet vertellen dat ik op zoek was naar ware liefde, zeker niet waar mijn klasgenoten bij zouden kunnen zijn.
Ik antwoordde "Dan doe ik dat maar." "Mooi. Pak maar drie van deze tabletjes uit deze bak, geef ze aan mij en ik zal zeggen wat er op staat." Ik pakte de eerste, en gaf hem aan de man. "Amor, dat betekent liefde." Uit het tempeltje steeg een langgerekte 'Oooooooooh' op. "Venus staat aan jou zijde, wat je wens ook mag zijn." Hij klonk redelijk teleurgesteld, maar ik zei het toch niet, het was een wens die ik het liefst in het diepst van mijn hart zou willen houden.
Ik pakte de volgende, en gaf hem aan de man. "Caelum, dat is de lucht. Heeft je wens iets met lucht te maken? Dan zou dit een goed teken zijn."
Hij probeerde het blijkbaar nog steeds te achterhalen, maar dat zou hem toch niet lukken.
Zonder een woord te zeggen pakte ik voorzichtig de laatste uit de bak. "Cadere, dat is vallen. Ik denk dat dit geen goed teken is, maar dat hangt natuurlijk van je wens af. Heb je de boodschap kunnen ontcijferen?"
Ik knikte en liep de tempel uit.
Ik zette het alles op een rijtje. Je ware liefde komt uit de lucht vallen? Dat kan niet kloppen. Maar het was wel leuk om te doen.
Ik was nog helemaal in mijn gedachten verzonken.
Er zijn nog geen reacties.