One // Allison Nora Grice
have fun reading
x.
"Oke, en opnieuw . 5.. 6.. 7.. 8.." Schreeuwt de danslerares door de zaal. Uitgeput dans ik mee. Elke minuut kijk ik weer op de klok. Ik wil niet meer. Ik veeg een pluk haar uit mijn gezicht en dans weer verder. Deze dans slaat echt nergens op. Maarja ik doe het voor m'n beste vriendin, zei wou super graag dat ik met haar op dansen ging zodat we ook wat meer tijd met elkaar door brachten voor als we niet meer op de zelfde school zouden zitten.
"Allison neem je hoofd mee!" altijd doe ik iets niet goed. Ze ziet altijd wat verkeerds in wat ik doe, maar volgensmij doe ik helemaal niet zo veel verkeerd. Geiriteerd dans ik door. Na dit jaar stop ik wel.. Dan vinden we wel iets anders om samen te doen. Dit hou ik niet vol. Dit is ook eigenlijk helemaal niets voor mij. Ik hou veel meer van mijn eigen dans passen verzinnen, op mijn tempo en mijn manier. Dit is allemaal strak en saai net niet wat ik zoek. En al die meiden in deze groep.. Allemaal denken ze dat ze heel goed kunnen dansen, maar als je goed kijkt ziet het er echt niet uit. Dani en ik zijn nog de meest normale uit deze groep.
"oké tot volgende week dames!" Eindelijk is het uur voorbij. "Oh en Allison, oefen jij nog even goed die laatste paar passen? Het zag er de laatste keer niet zo goed uit" Er klinkt nu luidt gelach vanuit de kleedkamer. En een persoon roept wat waardoor ze nog meer gaan lachen, het enige wat ik verstond was 'Allison' en 'idioot' gelukkig verstond ik niet alles.. "Ja mevrouw" zeg ik voorzichtig en loop richting de kleedkamer. Zodra ik een stap binnen zet word het stil en kijken ze allemaal met een arrogant hoofd mijn kant op. Wat heb ik fout gedaan? Ik besluit om snel door te lopen, schoenen verwisselen doe ik thuis wel. Zwijgend loop ik met Dani naar de fietsen. Ik zeg haar gedag en fietsen allebij onze eigen kant op naar huis, gelukkig maar voor deze keer. Ik had nu echt even geen zin om met iemand te praten.
Reageer (1)
leuk!(:snel verder xx
1 decennium geleden