‘Episode one.
The holiday

Made by helloYou

Be the one I need


Accept my love and no one get hurt
Tom pov.
De Bergen, die eerst nog kleine stipjes waren, zijn nu gegroeit to Bergen. Ik druk mijn handen tegen het glas en kijk vol bewondering naar het landschap. “Tom je mag niet met je handen aan het raam zitten.” zegt Bill bescheiden. Ik haal mijn handen van het raam af en kijk nogsteeds mijn ogen uit. Georg en Gustav hadden hier bij moeten zijn dat had een heleboel meer pret geweest, maar die zijn met hun eigen familie op vakantie. “Wanneer zijn we er mam?” vroeg Bill opgewonden. “Ik denk nog een kwartier” op de gezichten van Bill en mij verscheen een grote big smile. Als we eenmaal het verblijf zien gaan we uit ons dak. Het is zo groot en mooi! Gordon stopt de auto. “Jongens we zijn er” Dat hoeft hij geen tweede keer te zeggen. Ik klik mijn gordel los, gooi de deur open en sprint de auto uit. Ik zie dat Bill mijn voorbeeld heeft gevolgt en achter me aan rent. “Ach laat ze maar lekker spelen” hoor ik Gordon nog tegen mama zeggen. Bill en ik rennen door de sneeuw. Ineens voel ik iets kouds in mijn shirt. Ik draai me om. Bill gooide een sneeuwbal tegen me aan. Ik keek hem boos aan en gooide een sneeuwbal terug, dit liep uit tot een sneeuwballengevecht. “Haha! Ik win toch wel van je Bill!” Ik maak nu een extra grote sneeuwbal en gooi die met volle vaart naar Bill toe. De sneeuwbal komt in zijn gezicht. Ik denk dat ik net iets te hard gooide want Bill begint te huilen. Mama komt geschrokken naar Bill toe gerent. Nu zijn het van die momenten waar Bill scheinheilig gaat doen. Bah! “Bill wat is er?” vraagt mama bezorgt. Ze drukt Bill stevig tegen zich aan. Ik weet dat Bill nu weer een van zijn toneelstukken gaat spelen. Dat doet hij altijd! “T-Tom gooide e-een sneeuwbal in mijn gezicht!” zegt hij ‘huilend.’ “Maar hij begon!” zeg ik er snel achteraan. “Het gaat niet om wie er begon Tom. Doe voorzichtig met elkaar, jullie moeten langer mee dan alleen vandaag.” mama geeft Bill een kus op zijn hoofd en mij een aai over mijn bol. Ze loopt weer naar Gordon toe en helpt hem met de bagage. Bill begint gemeen te lachen. Ik wist het! Het was weer één van zijn beroemde toneelspelletjes! “Zie je wel mama vind mij veel leuker en liever dan jou!” “NIET!” “Echt wel ze heeft ooit een keer tegen mij gezegt dat ze jou helemaal niet wilde en ze jou stom vind!” Ik voel woede opkomen. Ik merk dat mijn ogen een beetje vochtig worden. “DAT IS NIET WAAR!” Ik ren naar mama en Gordon toe. Achter me hoor ik Bill nog lachen. Ik trek sip aan de jas van mama. “Wat is er Tom?” ze knielt voor me neus neer. “haat jij mij?” vraag ik met mijn hoofd naar beneden. Ik druf mama niet aan te kijken. “Tuurlijk niet!” Ze geeft me een grote knuffel. “Hoezo dat dan Tom?” Ik kijk haar aan. “Bill zij dat jij tegen hem had gezegt dat je mij haatte en stom vond en dat jij Bill liever en leuker vond.” zeg ik boos. Mama zucht. Er verschijnt een glimlach op haar gezicht. “Jongens!””zegt ze hard. Ze begint te lachen. Ik kijk haar raar aan. “Je moet niet geloven wat Bill zegt, Bill is gewoon een pestkop.” ze geeft me een kus. Ik ren met een smile naar Bill toe. “Mama vind jou een pestkop en mij veel leuker!” Bill kijkt me raar aan. “TOM!” hoor ik mama roepen. Ik kijk naar haar, zet mijn allerliefste lach op en geef Bill een knuffel. Bill kijkt me aan. “Het zal allemaal wel” Bill duwt zich los en loopt naar het huis. Gordon en mama komen achter ons aan met de bagage en doen de deur van het huis open. Ik en Bill proberen met zijn tweeën door de deur te komen, wat niet lukt. “Ik wil eerst!” “Nee ik!” we duwen en trekken aan elkaar. Dan stappen mama en Gordon het huis binnen. “Hey!” roepen Bill en ik tegelijk. We rennen beide het huis binnen. Het is zo groot! De vloer is van houd en de muren ook. In de kamer staat een openhaard met lerenbanken. In de hoek van de kamer staat een grote tv. “TV!” roep ik door de kamer en ren er naartoe. Ik ga op de bank zitten en druk op de aanknop van de TV. Langzaam gaat het beeld aan. “Bah telsell!” Ik druk steeds verder totdat ik bij Nickelodeon uitkomen. “JAA!” gil ik uit. “Tom doe eens rustig! Doe die TV uit we gaan eerst naar de kamers en alles klaarmaken, dan gaan we eten en dan kan je pas doen wat je wilt.” zegt mama. Ik knik en doe de TV uit. Ik loop met mijn bagage de trap op naar de kamer van Bill en mij. “Moet ik echt een kamer delen met hem?” vraagt Bill. “Ja Bill dat moet! Gaan jullie maar je kamer inrichten en je kleren netjes in de kasten leggen. Als je klaar bent ga je naar beneden.” Bill en ik knikken. Ik gooi de deur open. “AAH! IK WIL HET BED BIJ HET RAAM!” zeg ik snel en ik gooi mijn koffer op het bed. “Ik vind het best, ‘s avonds komen er toch allemaal enge beesten die kinderen uit hun bed sleuren en opeten.” zegt Bill. “Dat geloof ik niet, want mama zei zelf dat je niets moest geloven wat Bill zei!” Ik steek mijn tong uit naar Bill en begin mijn bagage uit te pakken. Als ik klaar ben loop ik langs Bill zijn bed. Ik schop tegen het bed aan en al zijn netjes opgevouwen kleren vallen op de grond. Ik ren lachend weg. “TOM IK HAAT JE!” Ik grinnik. Ik jouw ook broertje, ik jouw ook.

End of episode one
Reacties bitte
NOMINATIE

Reageer (10)

  • uncommon

    Mooi :]
    x.

    1 decennium geleden
  • SayRockQueen

    Whaha grappig! Laat ze maar lekker klieren!! :D

    1 decennium geleden
  • NIETONLINE

    HIP <3

    1 decennium geleden
  • Katjana

    Hihi, en die twins maar klieren, they act their age :D

    1 decennium geleden
  • Zoee

    Hiip verhaal!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen