Opdracht 1 - beoordelingen door Invited
Myrnaaaa
Je gedicht is in het engels, wat ik wel bij dit gedicht vind passen. Echter zit er niet echt een ritme in, tenminste, geen duidelijke.
Ook vond ik dat er een plotselinge wending inzat, een goed punt.
Het gedicht heeft met het plaatje te maken, wat de opdracht was, en er zit iets bovennatuurlijks in. Je hebt de odracht goed begrepen.
Cijfer: 6.5
Burlington
Ik zie geen plaatje staan - dat kan ook aan mij liggen, maar het is zo -, maar ik hou van je gedicht. Het is duidelijk, er zit ritme in, maar het bovennatuurlijke is wel een beetje verstopt. Het heeft dus een diepere gedachte. Erg mooi. Ook geen foutjes. Je kan tevreden zijn.
Cijfer: 7.5
Lizazonnetje
Een mooi gedicht, maar ik zie niets bovennatuurlijks, hoewel dit wel in de opdracht stond. Ook bij jou heb ik geen afbeelding, maar het deert niet.
Ondanks dat het niet volgens de opdracht was, kan ik wel een ritme bespeuren. Hou je de volgende keer meer aan de opdracht, dan kan je hoger scoren.
Cijfer: 5
Niallvember
Wauw. Je hebt je prima aan de opdracht gehouden. Je gedicht sluit perfect aan bij de afbeelding, én er zit ook nog iets bovennatuurlijks in. Verder heb je een prachtig ritme gevonden, en je gebruikte rijm. Hij las erg makkelijk en ik vond het een prachtig thema.
Cijfer: 8.5
Criminiall
Jouw gedicht is een typisch voorbeeld van een gedicht dat geen rijm bezit, maar nog wel klopt. Ook jij hebt je prima aan de opdracht gehouden, en - zoals ik al zei - ook al zit er geen rijm in, er zit wél ritme in, waardoor alles goed doorloopt. Goed gedaan.
Cijfer: 7.3
Biologist
Wat een lang gedicht, maar wel heel mooi. Ik verbaas me over hoe jij het voor elkaar hebt gekregen om ook écht het plaatje in het gedicht te verwerken. Er zat ook een prettig rijm in, een goed ritme was ook aanwezig.
Ik had alleen het idee dat het niet echt iets met het bovennatuurlijke te maken had. Jammer, want het is echt een goed gedicht.
Cijfer: 7
Bloedzoeker
Ik sta versteld. Wat een mooi gedicht. Je hebt een goed ritme en een duidelijke structuur weten te gebruiken. De rijm loopt perfect in elkaar over en het leest gemakkelijk weg. Helaas geen plaatje, maar ik denk dat - dat bij dit gedicht overbodig is. Goed gedicht.
Cijfer: 7.5
Jezabels
Wat bij jou heel erg opvalt, is de alliteratie. Mooi, erg mooi. Een goed ritme is te vinden in het gedicht. Ook ben ik het met Cray eens: het is erg knap als je van dit soort prachtige bloemen iets duisers kan maken. Zoiets komt niet vaak voor.
Ik betwijfel alleen of het ook echt iets bovennatuurlijks bevat. Maar het gedicht was goed.
Cijfer: 7.4
Yoda
Wauw. Dit gedicht is echt geweldig. Het is Engels - wat ik al knap vind - het heeft een ritme en het rijmt. De boodschap was duidelijk en het bevat ook nog de opdracht: bovennatuurlijk.
Het Engels was hier en daar moeilijk, maar je kon eroverheen lezen, waar ik erg blij mee was. Je kon rustig doorlezen en nog steeds begrijpen waar het nou precies over ging.
Een perfect voorbeeld, erg goed. Ik hoop dat het net zo goed gaat bij opdracht twee.
Cijfer: 9.5
Er zijn nog geen reacties.