Jade`s story.
Jade sliep rustig en droomde over een goed huis met leuke ouders en een lief vriendje. Haar ouders waren trots op haar en haar vriendje kwam elke dag bij haar kijken. `Jade, Jade, Jade!`riep Lira in haar oor.
Jade sliep nog rustig in haar bed. Opeens werd ze wakker gemaakt door haar vriendin, Lira. Jade stond op en zei:`Het was dus toch geen droom.` Toen ze de muren van de gevangenis en de tralies weer zag. Ze was vroeger naar een vriend vertrokken die heel ver weg woonden en die jongen waar ze zo van hield was een drugsdealer. Zij moest op een gegeven moment drugs voor hem gaan dealen, zodat hij niet gepakt werd. Zij deed het gewoon, omdat de liefde haar blind had gemaakt. Lira zei:`Gaat het wel.` Jade snikte een beetje, maar zei toch:`Ja, zolang jij hier nog bij me zit. Ik begin het me nu pas te beseffen dat jij nu en binnen 2 dagen al weg gaat. Naar huis, naar je familie en ik zit hier dan zo eenzaam of ik krijg een wirdo als celmaatje. Lira zei:`Maar ik blijf altijd je vriendin. Niet vergeten en als jij uit de cel bent, kom ik je opzoeken.` De tijd vloog voorbij als die twee weer eens een lang gesprek over iets hadden. Ze waren soms wel aan het lachen, maar meestal ging het over hun thuissituatie en wat er gebeurt was die jaren.
Er zijn nog geen reacties.