"Maak me trots."

Ik loop over de verschillende gangen van het ziekenhuis. Mijn ogen rollen steeds verschillende kanten op en nog steeds krijg ik geen beeld van Arthur. Ik begin steeds meer onzekerder te worden. Ik bijt op mijn lip en kijk als een idioot nog steeds alle kanten op. Ik hoor voetstappen door de gangen galmen. Shit, waarom moest ik nou weer zo koppig zijn om in mijn eentje rond te dwalen? Ik zucht en klem mijn geweer tegen me aan. De voetstappen komen dichterbij.
"Oh, gutentag Frau."
Zegt een stem geamuseerd.
"Scheize.."

"Fuckin' idioot. Ik kan nog steeds niet geloven dat ze er alleen snel vandoor is gegaan."
Ireland fronst en kijkt boos. Ze doet de deuren van het ziekenhuis open en kijkt om haar heen. Het is stil, te stil voor haar. Northern Ireland kijkt naar de receptie. Wales kijkt door de ramen van de kamers.
"O mijn god!"
De aandacht van Northern Ireland en Ireland gaat naar Wales en een deur die opengemaakt wordt. Arthur komt naar buiten met een nerveuze Monaco. Iedereen zegt ze gedag en Northern Ireland neemt Monaco mee naar het politie station. Ireland kijkt Arthur vragend aan.
"Wat weet je?"
Arthur kijkt weg.
"Ze zitten achter mij aan, ze willen mij hebben. Ze hebben Francis voor een of andere reden. Meer weet ik niet."
Ireland bijt op haar lip en loopt heen en weer woest met haar armen te zwaaien. Arthur kijkt haar verward aan.
"Wat is er aan de hand?"
Wales kijkt Arthur een beetje ongemakkelijk aan.
"Nou [Naam] is er alleen vandoor gegaan.."
Arthur's ogen worden wijder. Hij schud zijn hoofd in een negatieve manier en rent weg. Ireland en Wales proberen hem te stoppen maar helaas. Ireland gromt onder haar adem en Wales slaat een arm om haar heen.

"E-Ehm. Het moet hier ergens zijn.."
Zegt Matthew een beetje stotterend en nerveus. Tino slaat een arm om hem heen.
"Maak je geen zorgen Matthew, alles komt in orde!"
Zegt Tino blij en opgewekt.
"Het enige wat we moeten doen is op ze schieten en dat ook raak en we zijn klaar."
Zegt Yao vastberaden. De Zwitser loopt met de Liechtensteiner hand in hand. Je zou zo kunnen zeggen dat het een stelletje is.
"Wie schiet?"
Vraagt de Canadees nerveus. Tino grijnst en pakt zijn geweer tevoorschijn en richt het op de kleine Lili. Maar inplaats van Lili komt de kogel terrecht bij Vash. Geschrokken kijken Matthew, Yao, Lili en Vash naar Tino. Tino laat zijn geweer vallen en gromt.
"Ik ben vreselijk.."
Yao schudt zijn hoofd en geeft hem een schouderklopje.
"Komt wel goed."
Matthew knikt en stuurt een sms-je naar Scotland.

Elisabetta rent en rent. Gevolgd door Daniel en Gupta.
"Zusje je bent gek."
Ze draait zich om tijdens het rennen.
"Heb ik je iets gevraagd?"
Daniel en Gupta rennen al wat langzamer, ze hadden in de gaten dat het iets is dat zij helemaal alleen moest doen. Elisabetta rent als een bezeten gek naar de Oostenrijker verder op. Wapen geklemd tegen haar borst en een vastberaden glimlach op haar gezicht die straalt.
"You're down Oostenrijker."
Roept ze door haar hijgen. Roderich knijpt zijn ogen samen en poetst zijn bril. Hij had blijkbaar niet in de gaten wat er aan de hand was. Elisabetta trekt aan de trekker en een knal werd gehoord. Gupta en Daniel komen nu dichterbij bij Elisabetta en ze draait zich om. Ze geeft haar geweer aan Gupta en omhelst haar broer met tranen die over haar wangen rollen. Snikkend klemt ze zich aan hem vast. Daniel zucht en streelt met zijn hand over haar rug. Gupta smst Scotland.

Heracles, Lukas en Alfred lopen rond de grijze straten die gevuld zijn met gloeiende lantarenpalen. Lukas kijkt met zijn on-emotionele blik om zich heen.
"Moeten we haar nu echt neerschieten? Ik bedoel dadelijk heb ik kans op een date."
Lukas kijkt de Amerikaan streng aan.
"Je doet met denken aan iemand."
Alfred grijnst breed.
"Is hij ook net zo geweldig als ik?"
Lukas maakt een vuist van zijn hand.
"Wacht maar."
Zegt hij met veel intensheid. Heracles haalt ze uit elkaar en kijkt in de verte.
"Is dat niet....Emma?"
De twee kijken in de verte. Er staat inderdaad een meisje met blond haar en een rode hoodie. Ze heeft haar capuchon op haar hoofd en heeft schorts en een paar rode All Stars aan. De Amerikaan grijnst breed en knipoogt. Lukas geeft hem een klap. De Belg pakt haar geweer en richt het op de Amerikaan met een kleine grijns en zwaait hem gedag. De Amerikaan zwaait haar gedag terug en pakt zijn geweer snel en schiet op haar.
"Haar reflexen zijn nul."
Zegt hij grijnzend. Lukas rolt met zijn ogen en Heracles smst Scotland.

De harde stappen van Ivan's laarzen zijn goed te horen door de stille straten. Sadiq kijkt steeds om zich heen. Nikolai begint zich steeds en steeds meer aan Sadiq te ergeren.
"Waar is die Nederlander?"
Ivan haalt zijn schouders op.
"Geen idee, misschien is hij al uitgeschakeld, da?"
Nikolai schud zijn hoofd.
"Nederland wordt steeds slimmer."
Sadiq rolt met zijn ogen.
"Wat heeft dat weer voor nut?"
Tim zet ongehoord stap voor stap dichter bij de groep. Hij heeft zijn wapen stevig vast in zijn handen, vinger op de trekker. Hij haalt de trekker over en een schot werd gehoord.
"Sadiq?"
Ivan kijkt met wijde ogen naar de man die langs hem ligt. Niet bewegend, helemaal niks meer. Nikolai kijkt de nederlander aan. Tim doet zijn peuk uit en kijkt de twee Russen aan.
"Het was zijn verdiende loon, de tulpen zijn van mij."
Zegt hij grommend. Niets vermoedend haalt nog iemand de trekker over. De twee Russen kijken elkaar aan en daarna [Naam moeder].
"H-Hoe?"
Kan Nikolai alleen uitbrengen.
"Was je niet bij Alfred, Heracles en Lukas, da?"
[Naam moeder] haalt haar schouders op en gooit het geweer naar Nikolai.
"Ik werd verveeld, de Amerikaan en Noor konden alleen ruzie maken. En ik zag hem achter jullie aangaan."
Ivan kijkt haar met een glimlach aan.
"Sluwe Nederlander, da?"
[Naam moeder] glimlacht en knikt. Nikolaai stuurt Scotland een sms-je.

To be continued

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen