Burlington
Je had een foto van verschillende ballonnen en ik zal eerlijk toegeven; zelf zou ik niet geweten hebben wat voor bovennatuurlijks je eraan had toe kunnen voegen.
In een reactie in het topic zette je neer dat het ging over Engelen, maar ik zal eerlijk zijn; zelfs nadat je me dat heb verteld kon ik het er niet uithalen. De enige zin waar je dat vandaan zou kunnen halen is "I spread my wings and fly" en dan dacht ik nog eerder aan een vlinder, dan een Engel.
Het is wel een gedicht dat mooi is geschreven, met een mooie woordkeuze en niet al te cliché bij de foto. Ik heb tevens geen spelfouten kunnen ontdekken. Je hebt soms korte en soms wat langere zinnen gemaakt wat de nadruk legt op delen van het gedicht. Je hebt gebruikt van buitenrijm met een wisselend rijmschema, dan aaba en dan weer aabb, wat een speels effect geeft.
Al met al een goede opdracht, alleen jammer dat ik het bovennatuurlijke er niet uit kon halen.
Cijfer: 7.0

Jezabels
Het waren zeer vredige bloemen op de foto en toch wist je er iets donkers van te maken wat ik zeer knap vind. Wat het bovennatuurlijke precies is weet ik niet, maar het zal iets zijn met magie doordat de bloemen groeien en je de adem benemen.
Het is in duidelijk en goed Nederlands. In het gedicht ligt de nadruk op de laatste strofe.
Je hebt verschillen gemaakt in de lengtes van de strofen wat het geheel een speels effect geeft, maar het legt tevens ook nadruk op verschillende onderdelen.
Je hebt gebruik gemaakt van een rijm, waarschijnlijk onbewust, genaamd assonantie; de herhaling van beklemtoonde klinkers. Een goed voorbeeld is de velen a's in de zin "Ze spannen strakker en strakker en strakker" en je hebt gebruik gemaakt van alliteratie; de herhaling van beklemtoonde medeklinkers, zoals bijvoorbeeld in de zin "Bloemblaadjes bepotelen begerig mijn buik", al die b's zijn alliteratie.
Goed werk met iets bovennatuurlijks dat er duidelijk in te vinden is.
Cijfer: 7.8

Yoda
Dit was een gedicht waar ik van versteld stond, eerlijk waar. Het plaatje toonde een boom in een veld, vrij simpel (al ziet het veld er nou ook weer niet zo simpel uit), en dan weet je er zoiets bij op te roepen. Echt fantastisch. Ik weet niet waar je al die inspiratie vandaan haalt, maar het was gewoonweg niet te geloven.
Het bovennatuurlijke was duidelijk; engelen, maar ook met zielen, oftewel je denkt aan de hemel, de hel en daartussenin, voor als je niet in beiden past, en in dit geval denk ik eerder aan dat ertussenin.
Je gebruikte Engels die moeilijk was, maar met het gedicht te lezen, maakte dat niet eens uit. Je rijm klopte, het had een duidelijk ritme in mijn hoofd.
Er valt eigenlijk weinig op aan te merken, het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat je misschien voor de volgende keer kan proberen om ons, of in ieder geval mij, net zo te betoveren.
Cijfer: 9.2

Myrnaaaaa
Het past bij de foto; een eenzame paraplu én er zat iets bovennatuurlijks in. Maar of ik het een gedicht kan noemen, weet ik niet. Ik lees het niet in een prettig ritme, omdat ik er meer muziek bij zit te bedenken; dat klopt niet bij een gedicht.
Verder zijn de spelfouten in je Engels storend en ik raad je dus ook aan om in het Nederlands je volgende gedicht te schrijven.
Cijfer: 5.0

Biologist
Het is een gedicht die zeker past bij het plaatje, ik vind zelfs de klokken precies terug in het gedicht zoals de uil.
Het is jammer dat je interpunctie niet overal klopt, maar ik vind dan wel weer mooi dat je het allemaal in één grote strofe hebt geschreven als een soort brief.
Ik ben er niet helemaal uit wát het bovennatuurlijke nou is, ik dacht aan tijdreizen.
Je gebruikt mooi nederlands en goede rijm.
Cijfer: 6.0

Bloedzoeker
Oké, na het voor de eerste keer gelezen te hebben, was gelijk mijn eerste vraag; wat heeft het in hemelsnaam met het plaatje te maken? Op het plaatje zie ik een speelgoeduiltje met een paraplu, in het gedicht heb je het kort over een uil. Ik zie de vergelijking niet, maar goed.
Verder heb ik geen flauw idee wat je bovennatuurlijke is en dat stoort me.
Ook leest het niet lekker, omdat het enkel op elkaar rijmt. Het gedicht moet érgens een ritme hebben, ergens, of dat nou een leesritme is of een ritme die er inzit, de jouwe heeft geen van beide.
Interpunctie zou ook helpen, omdat het nu net één grote zin is, die dus niet klopt.
Cijfer: 4.0

Criminiall
Je gedicht is bovennatuurlijk en past bij het plaatje, dus dat is al een goed teken.
Alleen soms zet je een punt neer, terwijl er nog meer zin achteraan komt zoals in de derde strofe en dat valt me tegen. Dat zorgt ervoor dat het niet lekker leest. Ook kan ik gewoon geen lekker leesritme vinden, tegenvaller.
Cijfer: 6.8

Niallvember
Het is een mooi gedicht, maar het is al jammer dat je er dan al een andere foto bij doet. Ik geef niet voor niets een foto. Je hebt in ieder geval wel met schelpen gewerkt en dat is al beter, maar doe de volgende keer anders geen foto.
Het rijmt, het is bovennatuurlijk en past bij de foto en daar houdt het ook mee op.
Ik vind het niet lekker lezen doordat de zinnen elkaar zo afwisselen. Let daar de volgende keer op.
En maak je gedicht anders in het Engels, want er zitten nu Engelse woorden in een Nederlands gedicht.
Cijfer: 5.6

Lizazonnetje
Ik vind het geen gedicht, maar losse woorden met een interpunctie die niet klopt. En dat is kort door de bocht.
Het leest niet lekker en het had veel beter gekund als je gewoon zinnen had gevormd en niet losse woordjes.
Ik zie niet helemaal hoe het bij de foto past, hoogstens dat achter het raam zich het mooie bevind, maar daar houdt het mee op. Verder heb ik het idee dat het bovennatuurlijke aura's is, of tenminste dat maak ik ervan.
Cijfer: 3.4

Reageer (2)

  • Brienne

    De assonanties en alliteraties waren expres gedaan, ik vond 't wel eens leuk passen. :Y)
    Bedankt voor het commentaar!

    1 decennium geleden
  • Freyja

    Lol, Sam killed it all with fire. Go girl! *O*

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen