1,0 ~ Catilynn Dreamcatcher;
‘Cati,’
Mijn naam schalt over het op mij na verlaten strand. Ik kom vliegensvlug overeind, pak mijn tas en ren naar mijn moeder toe. Ze omhelst me net iets te stevig en een beschamend gevoel kruipt bij me naar binnen.
‘Mam, ik zou graag nog wel even kunnen ademen.’
Haar greep verslapt, maar ze omhelst me wel nog steeds. Ik ontglip net aan een zucht en duw haar voorzichtig van me af.
‘Waar was je vannacht?’ Vraagt ze, als ik weer ruimte heb om te bewegen.
Ik ben ’s nachts een strandwandeling gaan maken en had absoluut geen behoefte om terug naar huis te gaan. Mijn moeder trekt zich rond deze periode van het jaar altijd terug op haar kamer. Waar ze de hele dag op bed ligt te huilen. Het was een wonder dat ze uit haar bed kwam.
‘Ik ben denk ik op het strand in slaap gevallen.’ Lieg ik.
Mijn moeder kijkt me onderzoekend aan en mijn hart breekt als ik haar betraande gezicht zie. Het was niet mijn plan om haar nog meer verdriet te doen. Al had ik niet verwacht dat ze zo zou reageren. Ik wil bijna mijn plan wegstoppen. Nog één jaar uitstellen. Net zoals vorig jaar, maar ik kan het niet aan. In plaats daarvan besluit ik niet meer weg te glippen ’s nacht.
Ik pak mijn moeders hand vast en neem haar mee naar ons knusse huisje.
Mijn vader kijkt niet op van zijn ontbijt als ik binnenkom. Hij heeft waarschijnlijk mijn moeder proberen te kalmeren. Maar sinds mijn moeder een van haar kinderen is verloren tijdens te hongerspelen, reageert ze zo hysterisch als maar kan als ik even kwijt ben.
Mijn moeder negeert mijn vaders ‘zie je wel’ gezicht en loopt gelijk door naar haar slaapkamer. Ik pak dankbaar een broodje van mijn vader aan en stop hem in mijn mond.
‘heb je er nog over nagedacht?’
Ons gesprek van gisteravond dringt bij me naar binnen en ik knik. ‘Ik ga het doen. Jaren oefenen moeten niet voor niks zijn geweest.’
Mijn vader knikt, staat op en loopt naar ons enige kast. Hij trekt een laatje open en haalt er een pakketje uit.
‘Ze zijn van mijn moeder geweest.’ Vertel hij. En hij legt twee kleine dromenvangertjes in mijn hand.
Reageer (2)
WAUWAUWAUW!!
1 decennium geledenYay awesome
1 decennium geleden