Foto bij Chapter Ten.

Willow Anderson.

De dag erna, zondag, had Oliver een leuke verrassing voor me. Het was avond en ik wilde net aan het eten beginnen toen hij achter me verscheen en zijn armen om me heen sloeg, zodat ik geen enkele kant op kon.
'Trek eens een mooie jurk aan, we gaan uit eten,' fluisterde hij in mijn oor. Ik draaide me grijnzend om.
'Waar aan heb ik die eer te danken?' vroeg ik achterdochtig. Hij haalde zijn schouders op.
'Gewoon. Doe nou maar.' Hij liet me los en duwde me richting de trap. Ik trok een van mijn enige jurkjes aan, trok ook mijn schoenen aan en liep weer naar beneden.
'Goed, zo?' glimlachte ik tegen hem. Hijzelf had al nette kleren aan, zag ik nu. Hij knikte. 'Prachtig.'

'Je moet me nu toch echt vertellen waar ik dit etentje aan te danken heb,' zei ik een halfuur later, tijdens het diner. We zaten in een van de meest chique restaurant waar ik ooit was geweest en het eten was werkelijk geweldig.
'Ik wilde je verrassen, dat is alles,' zei hij. Ik nam nog een hap van mijn aardappelen en kip en keek naar wat hij op zijn bord had liggen.
'Wat is dat?' 'Ik heb echt geen idee...' Ik begon te lachen en at verder.
We hadden ons eten op en zaten nog gezellig te kletsen. Het gesprek ging van het ene onderwerp over op het andere en ik vond het erg leuk, dit hadden we al lang niet meer gedaan.
'We zijn al best een tijdje samen, hè?' zei Oliver plots, en ik keek hem even bedenkelijk aan.
'Ja, je hebt gelijk... Sowieso al twee jaar. En toen ik nog op Hogwarts zat ook al, maar dat ging nogal moeilijk, steeds die brieven schrijven.' Ik lachte bij de gedachte daaraan en hij knikte, glimlachend. We schreven elkaar toen elke week, spraken af in Hogsmeade in de weekeinden en dat bleef zo maar doorgaan. Wat een opluchting was het toen ik van school af kwam en eindelijk bij hem kon gaan wonen, zodat ik hem zo vaak kon zien als ik wilde.
Mijn adem stokte in mijn keel en ik verslikte me in mijn wijn toen hij opeens opstond en op een knie voor me ging zitten.
'Willow, wil je met me trouwen?'


Tum tum tum tuuuummm

Reageer (5)

  • McGuiness

    JUST SAY YES!
    JUST SAY THERE'S NOTHING HOLDING YOU BACK!
    IT'S NOT A TEST!
    NOR A TRICK OF THE MIND!
    ONLY LOVE!

    Laat haar ja zeggen, anders vermoord ik je.

    1 decennium geleden
  • MsLongbottom

    OH MY VOLDEMORT!
    zeg dat wel hè! TAM TAM TAM TAAAAMMMMM

    1 decennium geleden
  • T0RRES

    Nee. Dit wil ik niet. Dit mag niet zo gaan. Argh.
    Snel verder want nu ben ik al helemaal nieuwsgierig c:

    1 decennium geleden
  • Perceptive

    Oh. My. Lucius.
    Dit meen je niet.
    I-Ik ben sprakeloos.... En hongerig.... Voor meer LEESVOER :Y)
    Ik ben zo grappig (':

    1 decennium geleden
  • Dionysus

    (no_chears) OHHHHHHHHHHHHH

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen