5.

Mira zit op de stoep voor je huis te wachten. Ze staat direct op als ze jou ziet aankomen.
‘Je moet een goede reden hebben,’zegt ze.
Je grinnikt. ‘Je zult versteld staan om mijn reden. Hij is beter dan alle andere die je ooit hebt gehoord. En het is echt waar,’zeg je als je aan het slot begint te prutsen.
‘Hm, ik beoordeel dat zelf wel,’zegt Mira nep-streng.
Jullie strompelen je huis binnen. Je loopt direct door naar de kamer en zet de tv aan. Mira loopt achter je aan en drukt de tv uit. Verbaasd kijk je haar aan. Ze kijkt je met een opgetrokken wenkbrauw aan. Je weet wat dat betekend.
‘Oké, ik zal het al vertellen,’zeg je grinnikend en je laat je op de bank vallen. Ook Mira ploft neer.
‘Ik moest naar het SanDiego Hotel. Je weet hoe ik dat haat. Dus ik keek naar de grond, mensen negerend toen ik mijn moeder zocht. Ik vroeg haar om mijn mobiel en liep terug. Nog steeds naar de grond kijkend, beschaamt. En toen gebeurde het, je raad het al, ik knalde tegen iemand op.. en dat was niemand minder dan, Nick Jonas!’roep je vrolijk.
Mira kijkt je nog steeds aan met een wenkbrauw opgetrokken. ‘Ha-ha?’zegt ze rustig.
‘Omg Mira, wees blij voor mij! Het is echt! Ik zweer het je! Ik knalde dus tegen hem op. Maar ik had al zo’n baal dag en begon te vloeken als een bezetene..’
Je vertelt Mira geduldig het hele verhaal. Op het eind wipt ze op haar stoel heen en weer.
‘Omg, dat is de geweldigste reden om weg te blijven ooit!’gilt ze.
Je lacht. ‘Ik weet het, ik weet het. Maar het is niet zo, dat hij echt verschrikkelijk beroemd is en zich zo gedraagt. Hij is een gewone jongen. En dat is wel fijn, eigenlijk,’zeg je en denkt diep na. Hij is als een gewone jongen. Iemand die zich interesseert voor wat jij doet. Iemand waarbij je je op je gemak voelt. Het voelt gewoon normaal en goed.
Het is zeven uur. De pizza dozen zijn in de prullenbak gepropt. Jij staat met je haar te frunniken terwijl Mira ongeduldig heen en weer trippelt van badkamer naar kledingkast.
‘Kind, doe rustig! Declan vind je er heus wel leuk uitzien zo,’zeg je lachend. Je weet dat ze stiekem een oogje heeft op Declan, wie niet? Jij niet, hij is te verwend en onaardig.
Je trekt je shirtje weer recht en staat op. Mira is ook eindelijk klaar.
‘Laten we nu gaan,’zeg je grinnikend. Jullie draaien de deur op slot en lopen richting Declans huis.
Daar is het al druk.
Je haalt diep adem en stapt binnen. ‘Let’s get the party started,’zeg je tegen Mira.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen