Try To Catch My Lovebug. 1
Je slaat de deur met een knal achter je dicht. Je gooit je tas in de hoek van je slaapkamer en valt achterover op je bed. Alles gaat al verkeerd vandaag. Je zucht diep en sluit je ogen. Je wilt hier weg, gewoon even niets. Al je zorgen vergeten. Gewoon heerlijk alleen zijn of samen met je vriendinnen. Je hoort van beneden je moeder roepen. ‘June! Ik ga naar werk! Ben laat thuis! Er staat nog eten in de koelkast! Doei lieverd!’
Je zucht nog eens. ‘Ja!’ roep je terug. Het hele huis voor je alleen, fijn.
Je pakt je tas en kijkt in je agenda. Je hebt niet veel huiswerk voor de volgende week, dus dat kan wel wachten tot zondag. Nu heerlijk van het weekend genieten. Even vergeten wat er allemaal is gebeurd.
Je kijkt je kamer rond. Allemaal posters, geweldig. Je drukt je radio aan en hij begint direct te spelen. ‘I don’t wanna fall in pieces. I just wanna sit and stare at you. I just don’t wanna talk about it. ‘Cause i’m in love with you,’ klinkt er door je kamer. Avril Lavigne, je grote voorbeeld. Nog twee en een halve week en dan ga je haar zien, samen met je beste vriendin Mira. Je hebt er superveel zin in. Je derde keer, maar dat komt omdat het zo dicht in de buurt is. En het is nog leuker nu je weet dat de Jonas Brothers in het voorprogramma zullen staan. Je kent hen muziek, het is best goed. Je bent ook fan van een andere band, Tokio Hotel. Maar dat wordt steeds minder De ene helft van je kamer hing vol met posters van hen. Nu hangen er veel minder. Het hangt nu het meest vol met Avril, Sum 41 en een paar van de Jonas Brothers.
Je loopt naar beneden en kijkt in de kelder. Niets lekkers, hm.
‘Ring’ gaat de telefoon. ‘Met June!’zeg je niet geïnteresseerd.
‘Mira hier,’hoor je aan de andere kant van de lijn.
‘Oh hai!’ zeg je vrolijk.
‘Ik kom met goed nieuws binnen vallen,’ zegt Mira opgewekt.
‘Dat moet ook wel. Anders zou ik nu niet meer met je praten,’ zeg je bedreigend.
‘Ha-ha,’zegt Mira sarcastisch. ‘Uhm, Declan gaat dus een feest geven vanavond. En hij vond dat hij geen feest kon geven zonder ons, want dat zou geen feest zijn. Dus, ga je mee? Het wordt vast super gezellig!’zegt Mira enthousiast.
‘Wil je me nou alleen maar mee hebben, omdat je niet alleen wilt?’ Je lacht.
‘Beetje. Maar gewoon naar een feestje, en dan vooral met jou, is altijd leuk,’zegt Mira.
‘Ah, vast. Slijmbal. Ik ga al mee.. Hoe laat zie ik je? Hoe laat begint het eigenlijk?’vraag je.
‘Het begint om acht uur. Maar ik ben om zeven wel bij je.’
‘Ik ben nu ook al alleen.. Waarom kom je nu niet gewoon? En dan gaan we samen pizza eten en dan naar het feestje,’zeg je lachend.
‘Ook goed! Maar ik kom dan over een uurtje.. Ik moet nog even iets regelen voor mijn moeder,’zegt Mira.
‘Ok, ik zie je straks!’
‘Ja, doei! Oh, en June, neem je de volgende keer weer gewoon je mobiel op?’vraagt Mira. ‘Ja, zal ik doen. Doei!’zeg je en zucht. Je moeder heeft weer eens haar mobiel verward met die van jou en nu heeft ze die van jou meegenomen naar haar werk.
Haar werk, in een luxe hotel. Je komt er vaak langs, maar je voelt je nooit goed genoeg om naar binnen te gaan. Alsof daar alleen maar mensen met veel geld mogen komen. Je voelt je er niet op je gemak met je baggy jeans en skulls op je shirt.
Je zucht, het heeft ook geen zin om je moeder te bellen, ze neemt toch niet op. Er zit niets anders op dan naar het hotel toe te moeten gaan.
Je loopt naar de woonkamer. Daar ligt je moeders mobiel op de tafel. Waarom moest zij ook weer precies dezelfde als jou kopen?
Je pakt de huissleutels van het rekje. Je stapt naar buiten en doet de deur op slot.
Reageer (2)
Ooh,leuk! Maar nu herinner ik mij dat ik dit al gelezen heb. Maar toen heb ik geen reactie geplaats, dus doe ik het nu...
1 decennium geledenVoilà!
oeh..snel verderr <33
1 decennium geleden