'i'm so glad you guys make it,' de vrolijke stem van Bernadette schalde door de ruimte heen terwijl ze zich een weg baande naar de deur opening. De gestaltes van Valentina en James hadden zich in de deur opening doen verschijnenen en Bernadette was dan ook op weg naar de nieuwelingen die zich bij het gezelschap hadden gevoegd. 'ofcourse,' begon Valentina vrolijk en ze drukte twee kussen op Bernadette's wangen, 'we don't wanna miss this.' valentina's glimlach was van oor tot oor. Ze werd altijd zo vrolijk van de altijd lieve Bernadette. James had Bernadette's hand vast gepakt om deze te schudden, maar Bernadette had andere ideeën en kuste hem net zoals ze bij Valentina hae gedaan op zijn wangen. James moest er door lachen en gaf beleeft de kussen terug. De ruimte was al vol gevuld me familie en vrienden. Het was duidelijk dat Peter erg gewild was in het kleine Honolulu. Maar dat was waarschijnlijk niet het enigste wat mensen aan trok. De feesten van Hernandez stonden bekend als een en al gezelligheid. En Valentina moest de rest gelijk geven. Pete kwam de keuken uit lopen en merkte ook James en Valentina op. Als wijze van groet stak hij vriendelijk zijn hand op naar het koppel en vervolgde zijn weg maar waar hij heen zou gaan weer. 'what a wonderfull idea to give a party for Peter,' zei Valentina wat harder zodat ze boven de herrie, die ontstaan was, uit kwam. En Bernadette bedankte haar aardig en verontschuldigde zich dat ze even naar de keuken ging. Valentina keek de ruimte nog eens rond en zag toen Peter in de hoek van de kamer zitten. Rond hem zaten verscheiden personen te luisteren naar zijn verhaal. De meerderheid van die personen was vrouwelijk en Valentina had ook niet anders verwacht. Het deed haar goed om te zien dat haar gekke Peter geen steek veranderd was. James had door waar Valentina naar aan het kijken was en pakte beschermend haar hand vast. Iets wat james wel vaker deed als hij haar wou beschermen of even wou laten weten dat hij er voor haar was. En Valentina vond het op het moment dan ook weer uitermate schattig, zoals ze altijd vond wanneer hij het flikte. 'lets just say hello,' sprak Valentina zacht in James oor. Valentina had zich iets naar voren moeten buigen en op haar tenen moeten gaan staan, omdat James veel langer als haar was. Maar bijna iedereen was groter als haar. Zelfs Peter en die was behoorlijk klein. Valentina trok James aan zijn hand mee de ruimte door tot ze bij Peter kwamen. Daar liet Valentina James' hand los en liep wat maar voren om Peter te begroeten. Peter was druk in zijn verhaal. Valentina kon er uit opmaken dat het over een of ander plannetje van Peter ging die hij vroeger had uitgvoert. Valentina kon het zich nog goed herineren aangezien ze deel maakte van het plan. En het haar schuld was dat alles in de soep liep. Wat er weer voor zorgde dat Peter een enorme lachbui kreeg, zoals alleen hij kon hebben. Peter maakte zijn verhaal af en het gezelschap begon te lachen inclusief Valentina. En dat was he moment dat Peter Valentina in de gaten kreeg. 'speaking about the devil,' zei hij vrolijk en hij stond op om Valentina te begroeten. Zijn handen pakte haar schouders vast terwijl zijn mond een kus op haar wang duwde. Geen lucht kus of iets wat Bernadette had gegeven. Maar een echte kus zoals Peter Valentina altijd begroeten voordat hij vertrok. En hij had blijkbaar besloten om deze traditie voort te zetten. Valentina sloeg vrolijk haar armen om zij nek en knuffelde hem lachend zoals ook zij altijd al had gedaan. Nadat ze hem had los gelaten draaide ze zich om naar James die er een beetje verloren bij had gestaan. 'James?' sprak Peter een beetje verbaasd en hij stapte wat naar voren om James een vriendelijke hand druk te geven. Een beetje onwennig nam James deze aan terwijl hij Peter eens grondig bekeek. 'you've changed,' sprak hij een beetje achteloos en hij keek Peter niet echt vriendelijk aan. 'In a good of a bad way?' In Peters stem was lichte onzekerheid te horen, maar aan zijn lach te zien was probeerde hij er over heen te lachen. 'In a bad way.' de stem van James dreunde nors door de ruimte heen terwijl Peter een beetje verbaasd bleef staan. 'JAMES,' Valentina besloot zich met het gesprek te bemoeien en keek een beetje boos naar James die naast haar was gaan staan. James sloeg zijn arm nogal bezitterig om Valentina heen terwijl zijn blik van Valenina naar Peter gleed en terug. 'soo, you guys are togheter now?' vroeg Peter plots zonder nog verder te gaan op James opmerking. Valentina beet op de binnenkant van haar wang terwijl ze langzaam haar hoofd op en neer knikte. Haar blik gleed af naar de grond terwijl James arm om haar schouder zwaar begon te worden. Op dit soort momenten haatte Valentina James' bezorgdheid.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen