(no subject)
Marlies schudde zenuwachtig haar haren naar achteren, terwijl ze het eerste blad van haar samenvatting omdraaide. Ze had zo meteen een grote herhalingstoets van biologie en dat slechts enkele dagen voor de examens begonnen. Wie haalde dat nu toch in zijn hoofd? Ze wisten al een maand van de toets af, maar Marlies was pas gisterenavond begonnen met studeren. Ze kon er dus echt niets van. Maar het was ook zo oninteressant. Wat kon het haar nu schelen hoe heidebodems werden geplagd en hoeveel er jaarlijks geproduceerd werd in België.
"Hé, rossekopje, hoe zit het met je bio?"
De vraag kwam van Emma, Marlies' beste vriendin én klasgenote, die nog maar pas op school was aangekomen. Aangezien Emma en zij altijd met z'n tweeën achterin de klas zaten bij biologie en ze dan telden hoeveel keer de leerkracht per uur het woordje 'euh' zei, wist ze dat dat een retorische vraag was.
"Ik ben niet ros", zei ze daarom alleen maar. "Ik ben Venetiaans blond."
Even later ging de bel en sjokte Marlies someber naar het lokaal waar ze de test hadden . Ze stevende regelrecht af op een dikke onvoldoende en dat in de laatste week voor de examens. Maar haar angst voor biologie was niet de enige oorzaak voor Marlies' slechte humeur. Sinds het lente was, zag ze overal koppeltjes om zich heen. Ze dacht dat ze zou gaan overgeven, als ze nog één keer een verliefd stel zag kussen alsof het de laatste kus van hun leven was. Ze ging aan haar tafeltje zitten en de leerkracht smeet meteen onvriendelijk een bundeltje op haar bank, dat zo dik leek als een examen. Meet een diepe zucht nam Marlies haar pen uit haar pennenzak. Dit zou een drama worden!
Er zijn nog geen reacties.