Meeting the pack again
Ik zucht wanneer de kus ophoudt en kijk omhoog om Jake's gezicht te zien.
Zijn eeuwige grijns zit op zijn gezicht geplakt en ik raak voorzichtig zijn arm aan.
Jacob pakt mijn hand vast. 'Ik denk dat de rest je ook graag weer wilt zien.'
Ik knijp even in Jacob's hand en probeer me alle details van de gezichten van mijn vrienden voor te stellen.
Kleine Seth Clearwater, Collin, Brody, Embry en Quil. Leah had ik natuurlijk al gezien, hoewel ik er niet naar uitzag om haar weer te zien. Paul en Jared, en Emily.
Ik laat Jake's hand los en kijk verschrikt naar hem.
'Wat is er?' hoor ik hem vragen.
'Emily?' Ik kijk hem aan, wetend dat mijn ogen verdriet uitstralen.
'Ah..' Jake zwijgt even en neemt mijn hand weer vast.
We lopen naar zijn kleine huisje, en ik hoor gestommel.
Ik weet nog steeds niet hoe het met Emily zit, maar ik ga zijn huis binnen.
De kleine woonkamer van de familie Black zit volgepakt met alle weerwolven uit La Push.
Inclusief Billy Black, Jake's vader.
Ook al kan Billy niet zelf in een wolf veranderen, hij is nog steeds een deel van de magie en de eeuwenoude legendes.
Alle gezichten kijken naar me op.
Het eerste gezicht dat ik zie, is dat van Seth.
Ik heb altijd al goed met Seth kunnen opschieten.
'Seth!' roep ik blij uit en ik vlieg hem om de hals.
'Nessie!' Ik hoor hem lachen en laat hem los.
'Je bent gegroeid, Seth' Ik grijns naar hem en prik hem in zijn arm.
Hij lacht weer en gebaart naar de andere. 'Wij allemaal!'
Ik kijk naar Seth, en hoewel ik weet dat het onmogelijk is, lijkt hij ouder. Stukken ouder.
'Je bent zeker niet begonnen met weer te verjaren he?' vraag ik voor de zekerheid.
Seth schud zijn hoofd en kijkt me stralend aan.
En dan zie ik weer de jongen van 16 waar ik zo dol op was.
Ik sla hem op zijn schouder. 'Doe dan niet zo wijs, jongen.'
Hij grijnst en omhelst me nog een keer.
Dan kijk ik pas naar de gezichten van anderen.
Quil, met Claire op zijn schoot.
Ik loop naar hen toe en neem Claire op mijn arm.
'Ze is gegroeid,' zeg ik tegen Quil en ik lach naar hem.
Hij knikt, staat ook op en omhelst me. Ik geef Claire terug aan hem en begroet de anderen allemaal uitbundig.
Het valt me op dat Emily er niet is.
'Uhm..' begin ik en alle hoofden draaien naar mij. Ik voel me ongemakkelijk en schudt mijn hoofd.
'Laat maar..' mompel ik.
Jake heeft ondertussen Collin aan de kant getrapt en is op de bank geploft.
Ik loop naar hem toe en wil naast hem gaan zitten, maar hij trekt me op zijn schoot en slaat mijn armen om zich heen.
Seth trekt een wenkbrauw op en kijkt naar ons.
'Jullie zijn nu officieel een stel?' vraagt hij nieuwsgierig.
Ik weet niet wat ik erop moet antwoorden, maar Jacob is me voor.
'Inderdaad,' antwoord hij trots en hij trekt me nog wat dichter tegen zich aan.
Er wordt nog even naar me gekeken en dan hervatten de gesprekken zich weer.
'... Snap niet waarom Sam zo moeilijk doet...' hoor ik Jared tegen Paul mompelen.
Ik kijk verbaasd naar Jacob, maar die kijkt woedend anar Jared. Die houdt zijn mond abrupt en begint met zijn vriendin Kim te praten.
Ik kijk de kamer rond en het voelt vreemd om Sam en Emily daar niet te zien.
Ik krijg een heel kil gevoel, en ik weet dat er meer aan de hand is.
Opnieuw kijk ik naar Jake, die nu wel zijn ogen op me gericht heeft.
Ik glimlach verlegen en leun achterover, tegen zijn schouder. Plotseling voel ik dat vermoeidheid me overneemt.
'Jake,' fluister ik.
'Ja?'
'Ik ben moe'
'Ga maar lekker slapen dan,'
'Nee...' maar ik doe toch mijn ogen dicht.
En ik weet niet hoe het me is gelukt maar uiteindelijk werd het, ondanks Paul gebulder en geschreeuw, toch zwart voor mijn ogen.
Ik zakte weg in een heerlijke droom
Reageer (3)
Yeah go JAKKKKKEEEEEYYY
1 decennium geledenspr
1 decennium geledenverder
x