Foto bij 003 - Beverly Sara Owens

Yasmine sleepte me mee naar het lokaal waar we onze laatste les hadden: Frans. Zo saai. Het liefst had ik nu gespijbeld, maar het was maar één uur, daar zou ik onnodig veel problemen van krijgen. Zuchtend ging ik achterin de klas zitten, en Yasmine kwam naast me zitten. Fluisterend begonnen we een gesprek, tot de leraar ons onderbrak.
"Beverly, qu'est-ce que c'est a country?" Onze leraar praatte altijd in het Frans, zodat we "het sneller leren". En we moesten alles in het Frans beantwoorden. Maar daar had ik even geen zin in.
"Un pays." Ik keek de leraar, meneer Cibert, uitdagend aan. Hij kijkt me boos aan, maar gaat gewoon door met overhoren.
"Qu'est-ce que c'est un montagne?"
"A mountain."
Hij gromde iets wat op "bien" moest lijken en ging door met overhoren. Bij andere leerlingen zou hij misschien een paar woorden hebben gevraagd, maar bij mij vroeg hij meteen het hele register. Toen hij eindelijk klaar was, had ik een 7, ondanks dat ik alles goed had. Hij mocht me niet. Ten langen leste ging eindelijk de bel. Ik propte snel mijn boeken in mijn tas en rende de deur uit. Yasmine rende snel achter me aan.
"Hey, wait!" Ik draaide me om.
"What?" Mijn vraag komt iets botter over dan ik bedoeld had.
"I just wanted to ask you... the auditions for the cheerleaders are not far away and we have only one free place left. I want you to try. You would be a great cheerleader!"
Ik keek haar verbaasd aan. Vroeg ze nou of ik een cheerleader wilde worden?
'Sure. I'll think about it.'
Ze glimlachte vriendelijk naar me en we liepen samen naar de kapstok.
"Oh, and I have another question," zei ze toen we net onze jassen aan hadden. Ik zei niks, maar keek haar vragend aan.
"I saw you were looking at him at lunch. Do you like that boy?" Oké, deze vraag had ik dus niet aan zien komen.
"What boy?"
Yasmine keek me eigenwijs aan.
"You know who I mean. that boy, Zayn. Zayn Malik. Do you like him?"
Ik blies een plukje haar uit mijn gezicht en keek haar schattend aan. Nou, als ze het per sé wilde weten...
"Well, actually -"
"Of course you don't! That would be ridiculous! I mean, he's not even a football player! He's a singer! That's the most stupid thing a boy can do!"
Ze keek me furieus aan, met een waarschuwende blik. Ik beet op mijn lip. Ik wist niet eens zeker of ik hem wel leuk vond. Hij was knap, dat zeker. Maar ik kende hem niet eens. Ondanks dat hij voor me had gezongen... Maar had hij dat wel gedaan? Natuurlijk niet! Hij kende mij ook niet eens. Ik slaakte een diepe zucht. Hij had wel een prachtige stem... ik droomde zo weer weg door er alleen maar aan te denken. Maar Yasmine had wel gelijk, een jongen die zingt is best wel zwak...
"Of course I don't like him!"
Yasmine knikte goedkeurend.
"You better don't."

Reageer (1)

  • Leprechuan

    een jongen die zingt is zwak?
    hmm no, don't think so :O

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen