Three
'Die man schiet ook nooit op he, de bel is 10 minuten geleden al gegaan' Dat had ik niet moeten zeggen, want opeens stond hij achter me. Ik besloot om maar gewoon aan de kant te stappen, ik stond immers voor de deur. Ik keek naar Femke en zij zat me gewoon uit te lachen, eigenlijk was de hele klas dat aan het doen maar ze had wel even iets kunnen zeggen. 'Jij bitch!, had dan even gezegd dat hij eraan kwam.' zei ik tegen Femke. 'Nee sorry, ik wou zijn reactie zien.' zei ze vrolijk terug, terwijl ze me mee het lokaal introk. 'So, if you want to take your books out, please do that.' Zei onze leraar. Ik zat dan wel op tweetalig onderwijs, maar hij kon echt geen engels. Elke keer als hij dat zei pakte niemand zijn boeken, inplaats daarvan bleef iedereen gewoon rustig zitten. We wisten allemaal dat hij dan toch wel 'Take your books out now.' zou zeggen, maar om met een leraar te grappen was gewoon grappig. De leraar was zoals gewoonlijk achter zijn computer aan het zitten (waarschijnlijk weer op een date-site) en zei opeens'Take your books out now and look to the front' Iedereen pakte zijn boeken een keek naar de 'front'. 'Today we're going to work on our project, you all know how it works, so you can start.' Iedereen stond gelijk op en liep naar de bak waar alle projecen lagen. Na 20 minuten aan ons project gewerkt te hebben riep onze leraar ons bijeen bij de soldeertafel. Ik en Femke zaten nog aan onze tafel, maar zei trok me al te snel mee met de zin van 'Anders kunnen we het niet goed zien.' 'Look guys, if you want to soldate don't use too much stuff. Sanne moest hem zoals gewoonlijk weer onderbreken en zei' Sur, that stuff were you talking about is called iron.' 'Yes I know, but when i say iron, nobody knows were i'm talking about.' zei hij er op terug. Ik geloofde dat er niks van waar was, zelfs ik wist wat het was. Maar opeens riep Femke 'I DO' door de klas,om mij maar weer aan het lachen te krijgen. Helaas kreeg ze een hele preek in het engels. 'Sorry sur I will never do it again' zei ze als een zielig haasje toen de preek afgelopen was. 'Okay, can I finally go on with this stuff?!' Femke zei nog heel zachtjes 'no', maar gelukkig kon ik mijn lach nog inhouden. De leraar was begonnen aan het prutswerk en de hele klas keek als toeschouwers toe. Opeens hoorde ik een harde bonk en iemand viel tegen mij aan. Ik kon net niet mijn evenwicht bewaren en viel achterover. Gelijk voelde ik twee armen mij opvangen, ookal was ik blij dat ik opgevangen werd. Ik moest en zal weten wie er gevallen was.
Er zijn nog geen reacties.