Foto bij Step 1 - Spending time together

(:

Ze had het dan wel erg ingewikkeld opgeschreven, maar eigenlijk was Lily’s plan om Albus en Scorpius bij elkaar te krijgen vrij simpel. Ze had het thuis vaak genoeg gezien in romantische dreuzelfilms om zeker te weten dat het zou werken; als je twee mensen maar lang genoeg met elkaar opsloot zagen ze uiteindelijk wel in dat ze de ware voor elkaar waren. Het was een geweldig idee.
      Hoewel Lily wist dat Hugo hier hevig tegen zou protesteren, was ze toch vastbesloten door te zetten. Misschien zou Hugo ook wel gelijk hebben als hij zei dat je niet zomaar twee mensen een lokaal in mocht lokken en dan de deur op slot draaien, maar het was voor hun eigen bestwil. Ze zouden haar vast bedanken achteraf.
      Het had haar wat tijd gekost om een goede manier te vinden om haar broertje en diens toekomstige vriendje zo ver te krijgen dat ze samen een leeg lokaal binnen zouden gaan, maar uiteindelijk had ze iets weten te bedenken. En voor zover ze dat kon zien vanuit haar verstopplek achter het standbeeld van een lelijke gebochelde heks scheen haar imitatie van het handschrift van McGonagall goed genoeg te zijn geweest om de beide jongens te overtuigen dat het schoolhoofd hen wilde spreken.
      Scorpius kwam als eerste. Hij trof het lokaal leeg aan, maar Albus arriveerde niet veel later. Zodra ook hij het lokaal binnen was gestapt zwaaide Lily met haar toverstok en sloeg de deur met een luide klap dicht. Ze maakte nog een beweging en legde daarmee een spreuk op het slot die alleen zij weer op kon heffen. Tevreden met zichzelf stak ze haar toverstok weg en begon aan de wandeling naar een minder afgelegen deel naar het kasteel, waarbij ze het geschreeuw en gebonk op de deur die ze net had afgesloten negeerde.

Even later zat Lily in de Common Room een potje toverschaak te spelen tegen Hugo. Ze was aan de verliezende hand, zoals altijd als ze het tegen haar neefje opnam, maar voor één keer maakte het haar niets uit. Ze had vandaag een goede daad verricht.
      Ze ging er al helemaal van uit dat alles volgens plan was verlopen en had Albus daarom nog lang niet terugverwacht, dus schrok ze nogal toen ze James zijn naam hoorde zeggen. “Al, je ziet eruit alsof je net te horen hebt gekregen dat de vakantie is afgelast.”
      Dat was een passende beschrijving. Albus was laaiend. “Je zult niet geloven wat een of andere gek nu weer heeft uitgehaald. Iemand heeft Scorpius en mij in een lokaal opgesloten. Wie, in Merlins naam, zou zoiets doen?”
      “We moesten de deur eruit blazen om vrij te komen,” voegde Scorpius er vermoeid aan toe, terwijl hij zich in een stoel liet vallen. “Het moet een van die Slytherins zijn geweest.”
      Albus zag rood van woede. “Als ik ooit te weten kom wie deze stomme grap heeft uitgehaald zal ik zorgen dat ze het berouwen.”
      Lily slikte. “Jij bent aan zet,” verkondigde Hugo. “En het ziet er naar uit dat je geweldige plan in de soep is gelopen. Waarom verbaast me dat niet?”
      Lily wierp hem een moordlustige blik toe. “Zo gemakkelijk geef ik niet op.”
      “Wat bedoel je daar nou weer mee?”
      Het spel toverschaak was vergeten. Lily sprong op. “Dat het tijd is voor een schoon vel perkament, een grote pot verse inkt, veel chocokikkers en een nieuwe brainstormsessie.”


Next: Step 2 - The first kiss

Reageer (4)

  • WildDreamer

    Hmm, ze zijn wel allemaal veranderd zeg! Volgens mij heb ik aarddig wat gemist met deze personages D:
    Maar, gauw verder jij!

    1 decennium geleden
  • Amused

    Wat Frodo zegt!

    1 decennium geleden
  • D3M1

    haha

    1 decennium geleden
  • Frodo

    Het was wel eventjes wennen dat Albus nu ineens wél toverkrachten heeft ;D
    En dat hij en Scorpius nu samen op Hogwarts zitten verhoogt de kans dat ze toch iets samen krijgen! Woop wooop !

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen