Foto bij one.

Alisson Mayer.

"Jongens en meisjes, luister even." Roept de lerares wanhopig door de klas. "Stilte ! Stilte !" Ze slaat een keer hard met haar vuist op haar bureau en krijgt daarmee uiteindelijk de klas stil. "Dankjewel" Zegt ze opgelucht "We hebben een nieuwe leerling hier op school. Ik denk dat ze haar zelf wel even wilt voorstellen."
Vol verwachting kijkt de hele klas me aan en ik bedenk me opeens dat ik snel moet gaan praten, voordat iedereen me voor gek verklaart. 'Eh ja hoi." Begin ik stamelend. "Ik ben Alisson Mayer en ik ben hier eh begin zomervakantie heen verhuisd. Ik woonde eerst in Scottdale, een dorp hier best ver vandaan. Eh ja, waarschijnlijk kennen jullie het niet." Ik voelde me erg ongemakkelijk en wist niet meer wat ik moet zeggen. Gelukkig begon de lerares weer te praten. "Oke, bedankt Alisson. Je mag daarachter in de hoek een plaats nemen." Ze wees naar de enigste lege plek in de klas, naast een knappe donkerharige jongen. Ik liep er rustig heen en plofte toen op de stoel neer. De jongen naast me keek me raar aan en op het moment dat ik terugkeek, keek hij snel weg. Ik had met mezelf afgesproken dat ik dit jaar niet mijn aandacht voortdurend op jongens zou richten, wat ik op mijn vorige school juist wel deed. Daarom ging ik niet over, daarom haalde ik altijd lage punten.
Ik was toe aan verandering en wel op een nieuwe school.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen