3.
Daphne potter pov
Ik was heel ongelukkig toen ik hoorde dat mijn ouders (nou ja pleegouders) tegen me hebben gelogen.
Ik was gelukkig in feetopia geweest maar nu moest ik weg.
weg naar een wereld waar ik blijkbaar wel thuis zou horen.
ik moest naar zweinstein. zweinstein zou dan misschien wel een leuke school zijn maar ik denk dat ik me er niet ga thuis voelen.
De klap kwam vooral toen ik hoorde dat mijn echte ouders gestorven waren. Ik vond het erg want ik zou hen nooit kunnen leren kennen.
Diep in mijn hart was ik wel een beetje blij eigenlijk, want ik heb namelijk een broertje.Een broer om trots op te zijn want hij was beroemd om zijn daden van zoveel jaar terug. nou ja ik ook wel maar niemand wist eigenlijk dat ik het was dus. Ik was gewoon eigenlijk blij dat ik niet alleen zou weg kwijnen in de vakantie bij mijn tante en oom die vreselijk zouden zijn. Nu hadden we elkaar om ons aan op te trekken tijdens de vakantie's.
We waren net aan gekomen in zweinstein. de tweede jaars mochten direct naar binnen gaan want we waren blijkbaar al wat te laat.
We hoorden achter de deur veel aplaus en gejuich, ik werd er weliswaar zenuwachtig van. toen de derde jaars binnen waren bleven mijn knieen niet meer stil. ook mijn maag begon te draaien en werd er gewoon misselijk van.
De deuren gingen open en het was tijd voor onze groep.
snel zocht ik de blik van floor en Samantha die me gerust stelde.
ook Kiki nam mijn hand bemoedigend vast, iets wat je niet snel van haar kan verwachten ze was dan misschien wel één van mijn beste vriendinnen maar ze was altijd al een beetje de stoer, gemene en de hardste van ons geweest. We liepen de zaal binnen en al de ogen waren op ons gericht.
Hier en daar hoorde ik gefluister.Ook hoorde ik Zoë zeggen dat ze hier vast weer het mooiste meisje van de school ging worden want ze vonden haar nu al knap. Ik draaide met mijn ogen en keek dan weer recht vooruit want we waren al weer bijna bij de tafel van de leraren.
Ik bekeek hen eens goed, in het midden zat een man met een lange grijze baard en naast hem zat er een man met een zwart gewaad en zijn haar was zwart en vettig. hij keek mij maar raar aan alsof hij iets moi had gezien snel keek ik van hem naar een plek achter mij, maar daar was niets te zien. Ik schudde eens met mijn hoofd, ik had het vast maar gedroomd dat hij zo keek want hij keek nu heel nors en gevoelloos.
De proffessor die voor de tafel stond naast een krukje met een oude hoed op begonmet het indelen. Eerst was Samantha aan de beurt ze werd in griffoendor geplaatst ik keek haar na en zag een jongen op en neer springen, dat is vast haar broer maar ik kon niet meer op zijn naam komen.
Als tweede was Kiki aan de beurt ze liet mijn hand los die ze nog steeds vast hield en liep naar de kruk de hoed was nog niet op haar hoofd of de hoed zei "zwadderich". Geschokt keek ik haar na want ik had gehoopt dat ik bij al mijn vriendinnen in één afdeling zou zitten, maar blijkbaar was ik de enige die zo dacht want ik hoorde Kiki yes zeggen ze was zelfs blij dat ze daar zat.
Ik was nog steeds naar Kiki aan het kijken maar ondertussen ging het sorteren door. Ineens kreeg ik het gevoel dat iedereen ongemakkelijk stil was. En keek ik terug naar de proffesor, ondertussen gaf Floor me een duwtje in mijn rug en deed teken dat het aan mij was dus ging ik maar snel naar voor. Ik ging zitten op de stoel en kreeg de hoed opgezet.
De hoed begont te praten.
"Oooooh nog een potter, ik had nooit gedacht dat ze jou zouden terug vinden. laat me eens kijken net als bij je broer zie ik hier 2 opties
je ben aardig maar durft ook wel eens sluw uit de hoek komen. Maar toch moed straal je uit. nou ja ik zeg dan maar GRIFFOENDOR!"
In de zaal werd er hard gejuicht en hoorde 2 jongens die hard op elkaar leken zeggen " Nu hebbe we 2 potters."
Mijn hart maakte een sprongetje want dat betekende dat ik bij mijn broer in de afdeling zat en dat vond ik echt super.
iemand legde een hand op mijn schouder en vroeg om stilte.Ze vertelde dat ik ook nog iemand zou krijgen die me zal helpen om sommige spreuken enzo te leren die ik nog zou nodig hebben.
Hier was ik blij mee dan zou ik haar zo meteen kunnen vragen wie Harry zou zijn.
Ik keek naar de tafel en er zaten veel meisjes op het punteje van de bank, blijkbaar wouden ze me allemaal helpen.
De proffesor zei dat Hermelien griffel me wel zou helpen.
Een meisje met een grote bos bruin haar stond blij op en gaf me een hand, ik zag nu al dat ik dit meisje wel zou mogen.
Ik ging samen met haar mee naar de plek waar ze aldie tijd had gezeten en ging naast haar en een jongen met rosse haren zitten. De jongen was heel erg aan het blozen, dus draaide ik me maar rond en keek naar de jongen over mij. de jongen had zwart haar en een bril, hij kwam me bekent voor maar ik wist niet van waar.
ik gaf hem een glimlach en draaide mij om naar de plaats waar Floor nog stond. Zoë was bij zwadderich ingedeelt wat ik niet zo erg vond want ik ging alleen maar met haar om omdat Kiki haar wel mocht.
Nu was Floor aan de beurt ze werd ook bij griffoendor gesorteerd.
Ik sprong recht en begon luid haar naam te roepen.
Na een tijdje ging ik weer zitten.
De rest van het sorteren liet maar over me heen komen want ik was wel een gelukkige persoon vanavond.
Ik had vanavond een leuke nieuwe persoon ontmoet en 2 van mijn drie beste vriendinnen zaten bij mij op de afdeling.
En waar ik natuurlijk het meest blij om was, was het feit dat ik op de afdeling was waar ook mijn broer inzat.
Reageer (1)
ABOO
1 decennium geledenGa het zeker lezen
Snel veder
Xx