Foto bij #1

'Uwe hoogheid wakker worden, het is een grote dag vandaag.' Ik hoor de gordijnen die open worden getrokken, uit reflex duik ik onder mijn laken. Ik kan niet tegen zonlicht wanneer ik pas wakker ben, veel te fel! 'Nou,nou uwe hoogheid u bent toch niet vergeten welke dag het is vandaaag? normaal bent u al uren wakker op deze dag.' Ik waag het even om boven de rand van mijn deken te kijken, in het felle ligt kan ik de kleine, dikke gestalte van mijn verzorgster Giselle onderscheiden. Ik zucht luidop, natuurlijk weet ik welke dag het is vandaag. Het is mijn verjaardag. Mijn 17de verjaardag. niet echt een leuke gebeurtenis. het betekend dat ik dit jaar een man moet kiezen, de keuze was moeilijk, heel moeilijk. Want de man die ik kies zal de toekomstige koning zijn van mijn geliefde land Friëla. Ik kan niet anders dan hopen dat mijn toekomstige man me mijn gangetje laat gaan. Maar ik betwijfel het. Wie wil er nou een vrouw die alle mannen verslaat in een veldslag? Ik kan maar 1 iemand bedenken en dat is Stefano, maar met hem wil ik niet trouwen. Hij is altijd zo vol van zichzelf. Hij voelt zich meer dan anderen, ik verafschuw hem! Mijn vader daarintegen vind hem de perfecte toekomstige koning en probeert ons te koppelen. 'Uwe hoogheid, uw vader verwacht u zometeen aan het ontbijt, zal ik u helpen met uw jurk?' Giselle houd een soepele rode jurk omhoog. Ik stap uit mijn bed en laat Giselle me aankleden. als mijn haar ontward is en in lange krullen op mijn rug valt sta ik recht. 'dankje Giselle, zit mijn vader in de keuken?' vraag ik. Het is een soort traditie tussen mijn vader en ik dat we op mijn verjaardag in de keuken ontbijten. zodat we even weg zijn van de stijve etiquette. 'neen, hij zit zoals elke ochtend in de eetzaal' Waarom zou mijn vader in de eetzaal zitten? zou hij vergeten zijn dat we in de keuken zouden ontbijten? langzaam wandel ik vanuit mijn kamer door de gangen van het kasteel naar de eetzaal. Als ik de eetzaal binnenwandel wil ik meteen omdraaien, daar staat mijn ergste nachtmerrie met mijn vader te praten! Wat deed hij hier zo vroeg? Mijn familie ontbijd altijd zonder onderdanen behalve als mijn vader iemand uitnodigd. Dat is het! Mijn vader heeft hem uitgenodigd! Ooh dat zet ik heb betaald wacht maar af! Zou ik hier nog weg kunnen komen voordat hij mij ziet? Oh nee! hij heeft mij gezien nu kan ik niet meer weg! Gelukkig zie ik mijn zusje al aan tafel zitten, vlug ga ik naast haar zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen