Foto bij Hoofdstuk 5.

~

Als je het gezellig hebt vliegen de dagen voorbij. Zo ging het ook bij Katie. De groep werd steeds groter en Katie maakte veel nieuwe vrienden. Ze vergat het plotseling verschenen vuur en besteedde geen aandacht aan de nog steeds naar haar starende Jake. Langzaam kwam het einde van de vakantie in zicht.
Een week voor het eind betrapt Katie zichzelf op heimwee naar haar eigen bed.
Glimlachend komt ze overeind op haar luchtbed, Grace ligt naast haar nog luid te snurken.
Katie zoekt onder haar kussen naar haar mobiel, een afdankertje van haar moeder. Maar hij doet het prima, ze kan er alles mee doen wat ze wilt. En dat is nog niet zoveel.
Het felle licht van de mobiel schijnt in Katie's ogen, die ze gauw dichtknijpt. langzaam word het minder en dan durft ze haar ogen op te doen.
Half negen pas? Denk ze. Nou, dan kan ik er net zo goed uit gaan.
Katie ritst de rits van haar kleine tentje open en kruipt op haar knieën de tent uit.
Haar slipper liggen voor de tent, zodat ze die aan kan trekken.
Het heeft die nacht geregend en dat kan je goed voelen. Een rilling kruipt over Katie's rug.
'Thee.' mompelt ze vastbesloten.
Ze loopt naar de grote tent en gaat gehurkt voor het kastje zitten. Helemaal onderin staat de oude fluitketel.
Op het kastje ligt de sleutel voor de waterkraan. Katie grist hem er vanaf en loopt naar de waterkraan die vier plekken verderop staat.
Jake staat er zijn tanden te poetsen.
'Goewemorwen.' zegt hij vrolijk. Dan spuugt hij de tandpasta uit. 'Goedemorgen, bedoel ik.'
Katie grijnst terug en wil de kraan opendraaien met de sleutel, maar hij glipt uit haar handen en valt in de put.
'Ja hoor.' zucht ze. 'dat moet mij natuurlijk weer gebeuren.'
Met moeite trekt ze de put open en kijkt er zoekend in. Ze ziet de sleutel liggen, dus besluit ze hem er proberen uit te vissen.
Langzaam laat ze haar hand zakken, Jake kijkt mee over haar schouder.
'Je moet nog iets dieper, lukt dat?' vraagt hij. 'Moet ik het anders doen, ik heb langere armen.'
Katie schud haar hoofd. 'Het lukt me wel.'
Jake kijkt in de put. 'De sleutel ligt veel dieper.' probeert hij nog een keer, maar als Katie weer weigert blijft hij kijken.
'Kom op,' mompelt Katie. 'Kom op sleutel.'
Dan opeens vliegt de sleutel in haar hand. Verschrikt trekt Katie razendsnel haar arm uit de put, ze schaaft daarbij haar elleboog, maar dat maakt haar niks uit.
'Ik wist het.' mompelt Jake met een zelfvoldaan gezicht. 'Je bent een heks.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen