Foto bij 12. Vliegles

Sorry dat ik zo lang niks gepost heb :S I am ashamed :$

Maar toch, enjoy!!!

Dylan en ik liepen wat te praten met de jongens en meiden die we hadden ontmoet. Wij waren de tien eersteklassers van Griffoendor. Toen we bij de ingang van het Zwerkbalveld aankwamen, zagen we dat Ravenklauw er al was. Ze stonden al in één rij langs tien bezems. Tegenover elk van die tien bezems lag ook één bezem voor een Griffoendor. Tussen de twee rijen bezems liep een vrouw met kort grijs haar en toen ze ons hoorde en zich omdraaide, zag ik dat ze gele ogen had, als een havik. 'Kijk, daar is Griffoendor al', zei ze fel. 'Ga alle tien naast een bezem staan en dan kunnen we beginnen.' We deden wat ze zei. Mijn bezem zag er haveloos en gebroken uit. Wat oudereklassers hadden Dylan en mij verteld dat het hele oude bezems waren, die al jaren in het systeem zaten. Dylan en ik keken elkaar even twijfelend aan. ´Oké, ga allemaal naast je bezem staan, houd je rechterhand erboven en zeg ´Omhoog!´.´ We deden wat ze zei en in koor zei iedereen ´Omhoog!´. Bij mij vloog hij meteen mijn hand in. Ik keek om me heen. Bij Dylan was hetzelfde gebeurd. Ik keek nog verder. Bijna heel Griffoendor was het gelukt. Ik dacht na. Misschien voelde bezems, net als paarden, dat hun berijders bang waren en Griffoendor stond bekend om zijn moed. Iedereen van Griffoendor had inmiddels zijn bezem vast, terwijl amper de helft van Ravenklauw hem net een centimeter of 50 de lucht in kregen. ´Nou, kom op´, blafte madame Hooch. ´Neem een voorbeeld aan de Griffoendors.´ Lag het nou aan mij of keken de Ravenklauwers ons even gemeen aan? Na vijf minuten had iedereen een bezem vast. Madame Hooch ging zo staan dat ze de hele groep kon zien. ´Oké, we gaan verder!´ Ze legde aan ons uit hoe je goed moest zitten zonder er af te vallen en corrigeerde wat mensen voor we zouden beginnen. Ze ging weer zo staan dat ze iedereen kon zien. ´Op drie, blaas ik mijn fluitje en dan zet je je zachtjes tegen de grond af, blijf je een seconde of tien een meter hoog zweven en buigt dan voorover om weer te landen.´ Iedereen ging goed zitten. Madame Hooch keek even rond, zette haar flutije naar haar mond, telde tot drie en blies.

Tegen drie uur, had ze alle bezems ingenomen en moest iedereen even in het gras gaan zitten. 'Ik ben trots op jullie', zei ze. 'Jullie zijn één van de weinigen die zoveel bereikt hebben in jullie eerste les. Ik wil dat wat mensen na drie uur nog even blijven...' Ze haalde een lijstje onder haar mantel vandaan en las voor: 'Felicia, Luna, Dylan, Jolie, William, Nick, Derick, Zoey, Kelly en Britt.' Iedereen keek elkaar verbaasd aan, tien gingen weg en tien bleven. 'Oké, vijf van Griffoendor en vijf van Ravenklauw. Jullie waren de vijf beste van de eersteklassers van je afdeling.' Iedereen juichte en gaf elkaar high-fives. 'Jullie mogen voor een half uurtje een klein potje Zwerkbal spelen en misschien komen er een paar in het officiele Zwerkbalteam. Voor het eerst mogen er eersteklassers in de teams.' Ze haalde nog een lijstje onder haar mantel vandaan en las voor: 'Voor Ravenklauw hebben we nog twee Jagers nodig, een drijver en een wachter. Griffoendor heeft nog een Jager, een Wachter en een Zoeker nodig.' Ze stopte de twee lijstjes weer weg. 'Pak een bezem en let's get started!' Iedereen pakte een bezem en binnen no time had iedereen alle posities van hun afdeling een keer uitgeprobeerd en wist iedereen alle ballen, posities en de algemene spelregels uit hun hoofd. Om half vier ging iedereen weer in het gras zitten en pakte madame Hooch een lijstje dat ze tijdens het spelen had gemaakt. 'Voor Ravenklauw zijn de Felicia en William de Jagers, Nick de drijver en Derick de Wachter. Voor Griffoendor is Britt de Jager, Dylan de Wachter en Zoey de Zoeker.' Sommigen begonnen te juichen, sommigen kreunden en zuchtten van teleurstelling, maar ik was geschokt. Ik, Zoeker? Ineens twee handen op mijn schouders. Ze waren van Dylan. 'We zitten in het Zwerkbalteam!', schreeuwde hij. Het begon tot me door te dringen en een lach van oor tot oor verscheen op mijn gezicht. 'Hell yeah!', schreeuwde ik en ik eindigde in een groepsknuffel met Dylan en Britt. Ik had mijn echte vriendencirkel ontdekt: alle eersteklassers van Griffoendor, vooral Britt en Dylan. We deelden iets met zijn drieën: Zwerkbal!

Reageer (1)

  • Snorrox

    Verder..!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen