07. Revenge, M
Mark
Duidelijk. Haar haar is niet geverfd. Zelfs een jongen zonder verstand van haarverf (een jongen zoals ik dus) kan dat zien, van een afstand als deze. Ik heb nooit echt goed kunnen schatten, maar deze afstand schat ik op zo'n metertje of 5, 6. Ik weet zeker dat haar haren echt zo rood zijn, maar dat is toch onmogelijk? Zucht.
Blijkbaar heeft Rachel het ook door. Ze praat met de stem die ze alleen gebruikt voor mensen die ze haat, zoals ik. Oké, ik ben de enige Rafle die gehaat wordt door haar, mede doordat ze iedereen die ze haat vermoord heeft. Waarom ze met mij niet hetzelfde heeft gedaan, is me nog steeds een raadsel. Misschien omdat we verre familie zijn. Ze dreigt wel dat, als ik iets verkeerds doe, ze me een uiterst pijnlijke dood zal geven. Als een aandenken aan dit leven. De pijn bedoel ik, niet de dood. Op zich, mijn leven heeft niet zo veel waarde. Noch voor anderen, noch voor mij. Zeker niet voor Rachel, Koningin van de Rafles, het volk waarin ik geboren ben. Ik ben de zoon van Roxanne, de nicht van Rachel. Je zou kunnen zeggen dat ik 'van koninklijke bloede' ben of zoiets, maar reken daar maar niet te veel op. Als je echt van koninklijke bloede bent, binnen de Rafles, bezit je sterke, magische krachten.Elke Rafle bezit de Basiskrachten. En per generatie is er één persoon met De Kracht. Dat wordt bepaald door een gen. Toen mijn overgrootmoeder, die trouwens ook de moeder van Rachel is (of eigenlijk: was, want ze is dood, ook al vermoordt, door haar bloedeigen dochter), erachter kwam dat niet alleen zij, maar ook andere mensen dezelfde magie kenden, heeft ze een groep opgericht. De Rafles. Toen ze zich verdiepte in de Krachten heeft ze ontdekt dat in één familie (de hare, de familie De Jong) per generatie één man of vrouw een sterkere Kracht krijgt. Deze mensen zijn voorbestemd Koning of Koningin te worden, en mogen hun Krachten alleen voor goede daden gebruiken. Ook hebben ze, iets waarvan ik nu pas bedenk van wat voor een groot belang het is, een opvallende haarkleur. De meeste normale Rafles hebben blond, bruin of zwart haar. De Koningin is de enige met een natuurlijke haarkleur die niet blond, bruin of zwart is maar roze. Dat valt me nu pas op. Eigenlijk vallen de meeste puzzelstukjes wel op hun plek, maar er zijn nog een paar ontbrekende stukjes nodig om de puzzel compleet te maken. Waarom al die meisjes met rood haar? Waarom geen blauw haar? Of groen? En wat wil de Koningin daarmee doen?
Reageer (3)
je hebt fransisca, cristina en mark
1 decennium geledenmark wordt het vriendje van fransisca en dan ontsnappen ze (is niet zeker kan ook anders gaan maar ze krijgt daar in het einde in ieder geval de macht)
fransisca heeft die kracht (anders zou het verhaal hier niet starten)
en ze wordt niet vermoordt anders wordt ik heel boos op je
Dank U!'
1 decennium geledenIs het heel voorspelbaar dan? Je weet nog niet eens wat er gaat komen! En natuurlijk kan ze vermoordt worden! Ze is niet het enige belangrijke personage!
eerste ding dat ik wou zeggen: gefeliciteerd
1 decennium geledentweede ding: waarom is dit zo ingewikkeld je zit in hoofdstuk 7
zucht ik ben volgens mij gewoon dom
hoe kom je op het idee? rafles?
en zij was ook een de Jong, maar heeft zij dan De Kracht wat dat dan ook inhoud, ja vast wel daar draait het verhaal om
ik wil ook roze haar
waarom wordt ze dan gepest op school als het zo duidelijk is hé??!
alleen voor het goede toch?
waarom vermoordt rachel dan haar eigen moeder?!
snel verder ik wl nog steeds weten of rachel haar gaat vermoorden *vast niet is het verhaal over*
beetje voorspelbaar maar wel leuk
snel verder, en ja ik kan je ook dwingen als je jarig bent!