OO8.
Geschokken liep ik de kamer in. Haymitch en Peeta zagen zelfs een beetje rood! En Effie keek ze gepiekerd aan. 'Wa-wat is er?' vroeg ik langzaam en voorzichtig. Peeta keek nog één keer boos naar Haymitch die boos naar mij keek en zei: 'Niks.' Vast, zal wel. 'Owh, oké.' zei ik voorzichtig en liep naar de bank waar ik me opkrulde. 'Ik ga slapen.' bromde Haymitch boos. 'En ik moet ook het één en het ander regelen.' zei Effie en ze liepen de kamer uit. 'Wat was er nou?' probeerde ik nog een keer. Peeta zat ondertussen naast me en schudde zijn hoofd alleen. 'Nou..?' en keek hem nieuwschierig aan. 'Nou, weet je.' begon hij terwijl hij zuchtte. 'Haymitch vindt het geen goed plan als ik met jouw samenwerk, aardig doe. Die dingen.' Hij zuchtte en keek strak voor zich uit. 'Ik moet met andere bondgenoten worden en zo.' Wow, Haymitch is ook lekker aardig. Ben ik dan zo zwak? Ja, oké. Dat misschien wel. Maar toch, hij is mijn mentor. Maar dan schiet me iets te binnen. 'Wilde jij dan bondgenoten worden?' Hij haalde zijn schouders op. 'Misschien. Weet niet, als jij wilt.' Hij keek me vanuit zijn ooghoek aan. 'Nou, dat weet ik niet. Ik zal er over nadenken.' zei ik zacht terug. Ik wilde niet dat Peeta problemen met Haymitch zou krijgen. 'Oke.' antwoorde hij terug. Hij deed de televisie aan en we keken de parade. Soms moesten we proberen niet te lachen, zo lelijk waren sommige costuums maar andere waren juist weer zo mooi. En toen kwam District 12. Mijn District, en wat zagen we er gaaf uit! Echt waar! Dadelijk ga ik Pearl plat knuffelen, District 12 ziet er eindelijk eens goed en gaaf uit!
Na de uitzending deed Peeta de televisie uit en liep de kamer uit. Ik bleef nog even rond hangen maar verveelde me al snel dus snelde ik door naar mijn kamer, waar ik een douche nam en schoone kleren aan deed. Zuchtend liet ik me op mijn bed vallen en staarde een tijd lang naar het plafond. Morgen hebben we de trainingen. Yeah. Dan zie ik de andere kinderen ook beter. Dat word ook weer zo leuk. Ik rolde me op mijn buik en pakte een kussen die ik in het rond gooide en dan weer vangde. Ik kan maar beter plezier hebben, de laatste dagen die ik te leven heb, toch?
Reageer (2)
verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 decennium geledenHoe oud is peeta hier????
1 decennium geleden