02. Revenge, C
Christina
Fran, waar ben je? je bent nog niet thuis en het is al 18.00! Bel me snel. xxx Chrissy
Send.
Ongerust kijk ik op de klok. Zes uur en nog steeds geen Francisca. Normaal gesproken is ze er altijd, met een kopje thee en dan praten we over school. Ik weet dat ze denkt dat ze er alleen voor staat, omdat ze op school zo rot doen over haar haar. Alsof ze niet al genoeg aan haar hoofd heeft! Maar ze staat er niet alleen voor, ze heeft mij, en pap en mam.
Tiktak, tiktak, tiktak. Seconde na seconde en minuut na minuut gaan voorbij. Het lijkt wel eeuwig te duren. Kwart over zes, nog steeds geen bericht. Ik pak mijn mobieltje en kijk, tevergeefs, naar mijn berichten. Nieuw bericht. Aan: Mam.
Hey Mam, Fran is nog niet thuis. Heb jij wat van haar gehoord?
Al snel hoor ik de vertrouwde tune van mijn telefoon.
'Hoi Mam! Ja, met mij. Moet ik school bellen? Waarom dat dan? Oh, zo. Ja, maar het lijkt me raar als ze strafcorvee heeft, ze doet nooit iets verkeerds. Vrienden?! Dat heeft geen nut, Mam. Heeft ze dat niet verteld? Nooit? Oh, sorry. Misschien wil ze het geheim houden. Ja, gepest ja. Nee, natuurlijk niet! Kom op joh, het zijn geen moordenaars. Gewoon, opmerkingen over haar haren en zo. Ja, dat deden ze toen ook al, en bij mij natuurlijk ook maar ja... Fran houdt altijd koppig vol dat ze het niet verft. Nee, dat heb ik meteen de eerste dag gezegd. Iedereen vond het cool, geloof ik. Neeheee.... Ik word niet gepest. Nou, ik bel die school nog wel even, hoe laat ben jij thuis denk je? Dan pas?! Oh, nou, oké. Succes dan maar. Kuskus!'
Eens kijken, waar liggen die telefoonnummers ook al weer? Francisca heeft het in haar agenda staan, maar ja, daar heb ik niet veel aan nu. Mam en pap hebben het ook, maar die werken. Het telefoonboek! Natuurlijk, dat ik dat niet eerder bedacht heb! Alleen... Hadden we dat niet weggegooid toen we verhuisden?
Ik race de trap op, naar zolder, waar sommige verhuisdozen nog staan. Nog steeds, terwijl we al zeker een half jaar hier wonen. 'Kinderen', 'Administratie'. Dat zal het zijn. Ik open de doos, en blader door de documenten en mappen. Dan zie ik er één met het opschrift: 'Christina en Francisca de Jong.' Verward frons ik mijn wenkbrauwen, de Jong? Maar onze achternaam is toch Bakkers? Nieuwsgierig open ik de map...
Reageer (1)
oke 1 puntje je moet er pov christina boven zetten
1 decennium geledenhaar zus toch?
en ze zijn geadopteerd
maar wat gebeurt er nou met haar
je gaat maar zorgen dat is het zesde er nog een hoofdstuk bij komt ik ga je lekker stalken tot die er is!
snel verder(H)