Foto bij 019

EINDELIJK. In de Arena. Ik hoop echt dat het vanaf hier beter word.

Ik ga omhoog en omhoog. Na ongeveer 30 seconden sta ik stil. Ik zie niks, het licht is in eerste instantie te fel om iets te zien. Ik knipper een paar keer met mijn ogen. Het word duidelijker. '60.' Begint de zware stem. Ik knipper nog een paar keer en alles word duidelijk. Ik zie de Hoorn. Ik kijk naar de wapens en het voedsel. Het licht op gras. Ik neem de omgeving in me op. We worden omringt door een grote ronde heg. Hij is erg hoor, zo'n 10 meter. Daarboven ijzeren pinnen. Het is duidelijk niet de bedoeling dat we daar heen gaan. Ik word duizelig. '50.' Ik kijk om me heen. Ik zie Roan, geconcentreerd op mij. Ik schud zachtjes nee. Hij begrijpt me, we gaan geen pact sluiten. Ik kijk weer naar de heg. Na een tijd zie ik 6 ingangen, gelijk verdeeld. '40.' En dan dringt het tot me door. Een doolhof. Ik kijk om me heen en iedereen is nogsteeds bezig de uitgangen te vinden. Ik zie Vajenne en Rich, geconcentreerd op de Hoorn. '30.' Ik kijk naast me en zie tot mijn verbazing dat Kaï naast me staat. Opzoek naar de uitgangen. Onze ogen ontmoeten elkaar. Kaï wijst naar zichzelf en dan naar mij. Hij wil een pact met me sluiten. Hoe moet ik dit nu gaan uitleggen? Natuurlijk wil ik dat. Maar met de Beroeps maak ik meer kans om te leven. Ik wijs zachtjes naar de Beroeps en hij begrijpt me meteen. '20.' Ik wijs naar de uitgangen. Ik wil dat hij daar heen gaat. Het word hier een bloedbad. Wacht, wat? Ik wil helemaal niet dat hij weggaat! Hij moet hier blijven. Maar hij heeft al geknikt. Ik kan mezelf wel slaan. '10.' De zenuwen lopen op. Ik concentreer me op de hoorn. Het dichtsbijzijnde wapen om iemand te vermoorden. Ik ben een moordmachine. Ik zet mijn blik op scherp terwijl ik me dat bedenkt. '0. De 72e Honger Spelen zijn begonnen!' Ik ren naar een set messen en pak ze op. Bijna iedereen rent weg. Ik begin als een gek op iedereen te richten. Ik probeer Vajenne en Rich niet te raken. Ik weet dat ik mensen raak, maar ik heb geen idee wie het zijn. Mijn zicht is wazig, ik heb geen idee wat ik doe. Maar ik doe het goed, denk ik. Ik richt en hier en daar hoor ik geschreeuw. Ik ren dichterbij de hoorn en grijp2 rugzakken. Ik doe ze snel om. Misschien kan ik nu maar beter iedereen vermoorden die ik tegen kom. Ook Vajenne, Rich, Roan en Kaï. Misschien heb ik dat al gedaan. Ik kom een pakket eten tegen en ik doe het in een van de rugzakken. Ik pak nog een rugzakje op, deze is kleiner. Ik pak alle wapens die ik kan pakken. Ik ben bijna bij de hoorn. Ik sta 3 seconden stil en kom tot adem. Mijn zicht word scherper. Een boog komt richting mijn hoofd. Ik buk net optijd en werp een mes in de richting van de schutter. Een lichaam valt neer. Het meisje uit 5, zover ik kan zien. Ik zie Vajenne recht voor me lopen. Ik denk niet na en steek haar neer. Haar ogen schitteren en ik meen een lach te zien rond haar mond. Als een pop valt ze neer op de grond.

Reageer (2)

  • Amused

    Dat had ik dus niet verwacht.

    1 decennium geleden
  • Teal

    O.o

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen