(no subject)
Ik ging zo snel ik kon naar huis. De maan was al verdwenen, dus ik was veilig buiten. "Moeder, moeder!" riep ik toen ik thuis was.
"Oh ja, dat is waar, ze ligt nog in het ziekenhuis." zuchtte ik wanhopig.
Ik ging naar mijn bed en droomde over mijn moeder en vader. Hoe ze aan het lachen waren toen ik terug was. Ik moest het hen vertellen! Morgen ging ik al vast een brief sturen naar mijn vader en overmorgen, als moeder terug was ging ik het haar vertellen. Toen viel ik in slaap.
De volgende ochtend werd ik wakker van een trein die passeerde. Het was nog maar 6 uur. Ik had nog heel veel tijd voor ik naar school moest, dus begon ik al met mijn brief voor vader.
"Liefste vader," schreef ik.
"Ik schrijf deze brief omdat ik je belooft had dat ik je brieven ging sturen, maar ook omdat ik je iets moet vertellen. Ik heb namelijks iets meegemaakt. Ik had een soort droom. Jij en moeder waren ruzie aan het maken. Jullie wouden net gaan scheiden tot ik terugkwam. Jij zegt altijd dat jij en moeder gescheiden zijn om financiële redenen, maar eigenlijk is dat niet zo. Jullie zijn gescheiden om mij! Op een avond kwam ik niet thuis. Jullie gaven elkaar de schuld en daarom zijn jullie gescheiden. Maar het was niet jouw schuld en niet moeder haar schuld. Het was mijn eigen schuld! Ik was de weg kwijt. Misschien zouden jullie elkaar nog eens een kans moeten geven. Stuur je zo snel mogelijk een brief terug? Of je mag me ook een smsje sturen. Tot gauw! Je zoon, Tenzin
Ziezo, de brief naar mijn vader was klaar. Ik reed naar het postkantoor en net als ik de brief gestuurd had merkte ik dat het al 8 uur was. Binnen een half uur moest ik op school zijn en ik had mijn uniform nog niet eens aan. Ik reed terug naar huis, deed mijn uniform aan, pakte mijn boekentas en sprong op mijn fiets. Als ik op school aankwam was het al 8:25. Ik was nog net op tijd, want binnen 5 minuten moesten we naar de les. Ik ging naar de speelplaats en vertelde al mijn vrienden het verhaal. Op één dag wist heel de school het al. Iedereen wou alles horen, tot in de detail. Normaal was ik een kleine associale jongen en nu was ik populair op school.
Er zijn nog geen reacties.